Is het kerstdiner met de collega's en de directie een verplicht nummer ?

Het is weinig sfeervol en het is lastig om er met een blij gevoel vandaan te komen.
Collega's hebben toch vooral een werkrelatie ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
5.7K

Het beste antwoord

Nee het is geen verplicht nummer en ik laat ook altijd afweten, ik zeg gewoon dat ik niet houd van dat soort gebeurtenissen en dat wordt geaccepteerd!
Meestal zijn er achteraf ook van die roddelpraatjes over wie er met wie flirtte, wie er teveel gedronken hadden enzovoort.
Ook erger ik mij aan collega`s die dan gezellig doen met andere collega`s die zij dan later weer achter hun rug om uitlachen.
Ik heb nog nooit gemerkt dat collega`s, na zo`n samenzijn als een kerstdiner, opeens leuker met elkaar omgaan.

Op de werkvloer werk ik hard en ben collegiaal (staat in mijn beoordeling) maar van mijn privé-tijd blijven ze af!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Er zijn niet veel bedrijven die zoiets organiseren. Meestal krijg je een kerstpakket en dat was het.
Maar als de directie zoiets bedenkt, dan vinden ze dat goed voor de verstandhouding, en ze denken daar iedereen een plezier mee te doen. Je hebt eigenlijk weinig opties, op de fameuze Mexicaanse griep en begrafenissen na.
Je moet gaan. Doe gezellig, prijs de sfeer en het eten en drink niet teveel wijn, dan kun je je toneelstukje beter opvoeren.
14 jaar geleden
Dat ligt er maar aan. Wanneer jij het zo ervaart dan is dat ook zo.
Probeer eens een keer je collegae als mens te zien, ieder met een (interessant) verhaal, zijn verhaal.
Praat, deel, heb aandacht en je zult zien dat het een hele andere gelegenheid wordt waar je van onder de indruk zal zijn.

Probeer jezelf te blijven. Open je hart, en de rest ontstaat vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Eekbert;

Als ik jouw voorgevoelens lees heb ik al gegeten en gedronken. Laat staan dat ik dan nog behoefte heb aan een kerstdiner als verplicht nummer. Jij kunt natuurlijk alleen zelf beoordelen of het een verstandig besluit is in je carrière, maar ik bleef lekker thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen je nooit verplichten, dat is zeker. Maar het kan misschien invloed hebben op je toekomst in dat bedrijf. Dus ook al heb je geen zin, probeer je er dan voor die ene keer overheen te zetten. Doe net alsof je het leuk vind. Af en toe een glimlachje, een vaag praatje en als eerste naar huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist door dit soort initiatieven van werkgevers krijgen de collega's méér dan een werkrelatie. Teambuilding en socialising om er maar eens twee engelse termen tegenaan te smijten.
Een bedrijf functioneert nou eenmaal beter als collega's iets meer voor elkaar betekenen dan enkel maar collega zijn.
Dit geldt niet alleen in een bedrijf maar bv ook bij een sportclub en daar wordt het door iedereen heel gewoon gevonden dat je na het sporten nog even samen doorbrengt.
Ik ben persoonlijk van mening dat als je niet achter dit soort initiatieven staat, je niet in het team of bedrijf thuishoort en dus het best ander werk gaat zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan niet verplicht worden, maar als je elk jaar niet komt opdagen begint wel op te vallen, zorg dat je kinderen krijgt, heb je in ieder geval een reden om op tijd thuis te moeten zijn.

Maar met collega's hoef je natuurlijk niet persé een werkrelatie te hebben. Je kunt het met collega's natuurlijk ook gezellig maken. Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ik altijd op de weg zat. Kwam ik 2 X per jaar op de zaak. Maar dat was ook wel gezellig terwijl ik ze niet goed kende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons is het niet verplicht, maar het is wel de meest bezochte personeelsbijeenkomst van het jaar.
maar goed, we hebben dan ook maar een klein clubje van zo'n 20 man.
Gisteren toevallig weer gehad en ik moet zeggen, net als voorgaande jaren was het weer uitermate gezellig.
Volgend jaar doe ik weer mee.
Maar goed, in hoeverre kun je een Wok-restaurant echt een kerstdiner noemen :)