Surprise maken?

Mijn zoon van 11 moet dit jaar voor het eerst een surprise maken. Ik ga hem hier natuurlijk bij helpen! Maar hoe?
Wie heeft er een leuk idee? Graag niet al te moeilijk.
Het is voor een jongen van 11. Hij houdt van voetbal. Mijn zoon lijkt het leuk om een inktvis te knutselen, maar dit lijkt me erg lastig. Dus elk idee is welkom. Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Zoiets......?

Elk idee is welkom? Dan zou mijn tip zijn: een inktvis maken! En laat 't hem helemaal zelf doen. Dan kan hij trots zijn dat ie iets zelf gemaakt heeft. Toen ik 11 was, heb ik een surprise voor iemand gemaakt die hij jarenlang bewaard heeft. Toen hij me dat na die jaren vertelde, wist hij niet dat ik dat ding gemaakt had. Tot op de dag van vandaag heb ik 'm dat niet verteld. Inmiddels zal dat ding wel weggegooid zijn, maar ik had 'm zelf gemaakt. Uren aan geknutseld, en er zelf uren plezier door gehad. Ik ben niet zo weg van al die moeders die werkjes van kinderen doen. Of dat nou surprises of andere soorten huiswerk is. Wat je wel kan doen is zorgen dat er plakband in huis is, en alle andere spullen die eventueel nodig zijn. Voor de rest is het heerlijk aan 't kind zelf om te bepalen hoe het wordt. En als het jou lastig lijkt, zo'n inktvis? Geeft toch niet? Als hij het wil, zou ik 't niet voor hem bepalen dat dat lastig is. Het is net zo lastig als je het zelf denkt, en hij ziet dat zitten, gaaf toch?

Al plenty ideeën hierboven! Heb ze niet allemaal precies gelezen maar hier is nog een techniek > o Neem oude kranten en een emmer behanglijm o Trek allebei een schort aan ;) o Wikkel het cadeau/de cadeaus in plastic o Maak proppen van de kranten en (let op) doe lijm op die bollen (niet de bollen door de lijm halen! Dat is ontzettend nat en zal gaan druipen) o Deze druk en prop je in elkaar tot een bepaalde vorm (heerlijk om te doen en niet heel erg vies maar wel knoeierig) o Stop het cadeau er tijdens het proppen tussen o Op het eind lijm je er 1 laag crêpepapier overheen dewelke je kunt versieren met kralen, glitters, stickers, ijzerdraad, wol, stof, tijdschriftdingetjes, -gevorderd- lampjes, etc. Volgens mij heet deze methode 'droog' papier machéjen (als dat werkwoord bestaat). Het is vreselijk leuk om te doen en geeft een solide resultaat. De enige factor die een nadeel kan zijn voor ontvanger/gever is dat de surprise kapot moet om bij het cadeau te komen. Maar als je innovatief bent en je wilt geen risico's nemen dan kun je er een laatje in bouwen oid. In ieder geval veel plezier dit jaar!

heb al eens een inktvis gemaakt van panty's. Cadeau inpakken met papier zodat het een bolvorm wordt. Benen van de panty volstoppen met papier of oude lapjes stof. Afbinden en dan het cadeau in de bovenkant van de panty stoppen en weer afbinden. De andere tentakels maak je ook van pantybenen. Twee grote ogen erop van papier en klaar is de inktvis. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100