Zijn er mensen die gebruik maken van de gedichten-machines die op internet staan?

Ikzelf vind het persoonlijk nogal nep, en je hoort het ook meteen als een gedicht van een gedichten-machine komt. Maar omdat er toch heel wat zijn, zou je zeggen dat er ook mensen zijn die er gebruik van maken...

Toegevoegd na 10 minuten:
En wat zijn dan hun motieven? Is het gewoon luiheid, of zijn er mensen die echt niet kunnen rijmen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (8)

Ja, aangezien ze bestaan zullen ze ongetwijfeld ook gebruikt worden. Maar het is inderdaad mooier als iemand een eigen gedicht gemaakt heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen ik doe dat niet
want je doet mensen verdriet

een gedicht is persoonlijk en fijn
en met een gedicht machine breng je pijn

dichten is goed voor mij
en maak een ander blij

orginaliteit is dan een feit
en ik ben me eer niet kwijt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
topper +
Gedichten-machines, daar heb je ook verschillende soorten van, als ik me niet vergis. Je hebt gedichten-machines die alleen een rijmend woord voor je opzoeken. Bijvoorbeeld als je intikt "hond", dat dat ding dan zegt dat dat rijmt op "kont" of iets dergelijks.
Lijkt mij vrij onschuldig. Maar hele zinnen en strofes laten maken, vind ik ook nep. Dan kan je net zo goed geen gedicht maken.

Maar back to the point; ja er zullen vast wel mensen gebruik van maken, anders bestond het waarschijnlijk niet ;) Er zijn genoeg luie mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik ze wel, maar alleen voor het laatste woord.
De zinnen verzin ikzelf, dan wordt het toch persoonlijker.
Maar soms kan ik echt geen woord verzinnen dat rijmt.
Dan is het wel handig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, als ik het goed begrijp ben ik lui ;-)...
Dan zouden de meeste mensen die hier vragen stellen ook lui zijn want de meeste vragen zijn vrij "google-baar"... Maar goed even terug naar de vraag...

Ik maak er dus gebruik van, omdat mijn hoofd aardig vol kan zitten af en toe en ik er dus even geen zin in heb, waarom niet als ze bestaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Mara;

Het schrijven van een persoonlijk gedicht
daarin is niet ieder het helderste licht.
De kunst van het rijmen is aangeboren,
die leer je niet aan en gaat ook nooit verloren.
Dat mensen hun rijmpje van het web afhalen
is voor de ontvanger geen reden tot balen.
Want liever dat de gever zich die moete getroost,
dan simpelweg zeggen "Hier ie je pakje" en "Proost".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, mensen die het voor het eerst zien, zijn geïrriteerd door het feit dat er dingen in het gedicht veranderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik maak er zeker gebruik van soms kom ik net niet op een woord of andere gedachten, en gebruik dit dan om te kijken of er iets anders is en daar kan ik weer verder mee gaan.

Voor kinderen is het een uitkomst. Tuurlijk herken je deze gedichten, maar iemand heeft weinig tijd en wil er toch een gedicht bij hebben en een ander kan echt niet rijmen.