Als de zwarte-pieten toch al het werk doen, waarom moet sinterklaas nog met zijn paard het dak op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (10)

Omdat hij anders naar de pieten moet schreeuwen en dan vallen ze direct op natuurlijk. Hij kijkt bij elke schoorsteen in ze grote boek wie daar woont en welk pakje dan naar het kindje toe moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand moet de boel coördineren en Sinterklaas is daar de aangewezen persoon voor.
Zonder Sinterklaas komen de pakjes nooit in de goede schoorsteen......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas is de baas en die verteld wat zijn pieten moeten doen.
En hij houdt het grote sinterklaasboek bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat sinterklaas hun helpt van dak naar dak te gaan.
Hij heeft een speciale ring die kan teleporteren :)

Het paard gaat het dak op omdat hij dan de wortels gelijk kan opeten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er moet er een toezicht houden op die ondeugende pieten
en alleen hij mag bepalen wie er een cadeautje krijgt. Als een kind in zijn boek goed aangeschreven staat, luistert hij met zijn oor in de schoorsteen en beslist dan of het kind werkelijk rustig slaapt en niet aan het keten is. Daarom worden er ook wortels voor het paard in de schoenen gestopt, zodat het paard energie blijft houden om alle daken te kunnen halen.
14 jaar geleden
voor de helikopter view!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Baza;

Alle voorgaande antwoorden plus dat de Sint ook wel wat beweging kan gebruiken zo af en toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te controleren of zijn gekleurde knechten hun werk wel goed doen! Want de sint is wel een goedheilig,maar geen goedgelovig man!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Sinterklaas staat voor Wodan. Alleen die raasde met zijn paard over de wolken. De kerstman lijkt daar ook een beetje op. Alle drie hebben ze een rode mantel grote baard. Zwarte helpers, zwarte kraaien. etc. Nou is het niet helemaal geloofwaardig dat hij over de wolken rijdt want ieder kind weet dat dit niet kan. Daarom rijdt sinterklaas over de daken. Maar de figuur is dezelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat de sint anders zich verveeld.
of hij krijgt te wijnig beweging!