leuke ideetjes voor het heerlijk avondje.

5 december komt er weer aan, heel spannend voor de kids. Mijn zoontje (5) is helaas enig kind in de familie dus ook de enige die cadeau's krijgt. Tenminste ik koop altijd iets kleins voor opa, oma, ppm, papa en mama zoals douchecreme of iets, zodat niet alles van hem is en oma neemt altijd de letters voor haar rekening.
Ik vind het altijd zo saai om de cadeau's zo uit te pakken en het is zo voorbij dan. Eigenlijk wil ik er een soort van spelletje van maken. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je hebt van die grote dobbelstenen (maar je kunt ook kleine gebruiken); dan gooi je alle cadeaus op een hoop, gooi je omstebeurt met de dobbelsteen en als iemand dan zes gooit (of, als je dat te lang vindt duren, bijvoorbeeld zes en drie), mag die een cadeautje pakken en aan iemand anders geven. Het is dus wel slim om de namen op de cadeaus te plakken.

Je kunt ook een bordspel nemen waar nummers op de vakjes staan. Dan geef je elk cadeau een nummer (kunnen ook dubbele nummers zijn, dat je dus bijv. twee cadeaus van hetzelfde nummer voorziet) en speel je gewoon het bordspel. Als iemand dan op een nummer komt, mag diegene het cadeau met dat nummer pakken.

Zo kun je nog meer bordspellen veranderen in een 'Sinterklaas-spel'. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor het eerste deel,ook leuk voor een 5 jarige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Action heeft 2 grote dobbelstenen te koop, voor een habbekrats

Andere antwoorden (8)

Speel het spel, Party en Co, dat vraag en antwoordspel... En dan als je een ring hebt gehaald, mag je een kado uitzoeken... En later als het spel uit is, mag je ruilen en handelen met de kadootjes, zodat iedereen aan het einde een goed kadootje heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en toch kan dat, zet er iemand naast, jezelf bijvoorbeeld, dan coach je hem... Dat kadootjes ruilen dat zal niet lukken inderdaad... :-)) toch een fijne avond gewenst met zijn allen...
the shawshank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij lieten elk jaar de buurman op de ramen en deuren bonken.We zorgden dan dat de kado`s daar al lagen.
Voor dat de buurman kwam (we spraken dan een tijd af)draaide we leuke sinterklaas liedjes die we dan mee zingen met een schaal strooigoed en lekkere dingen op tafel onder het genot van warme chocomel.
Nadat de buurman luid had lopen bonken lieten we de kinderen de deur open maken en dan stonden de kado`s dus voor de deur.nadat alles binnen gehaald was mochten ze allebij 1 kadootje uitpakken.Nadat ze sinterklaas en zwarte piet bedankt hadden gingen we dan spelletjes spelen.
Je kan bv bingo spelen of de kado`s nummeren en dan lootjes trekken,ook kan je de kado`tjes vantevoren goed verstoppen door het hele huis en dan een soort van speurtocht houden aan de hand van aanweizingen dat ze dan hun kadò`s zelf gaan zoeken.

in iedergeval wens ik jullie alvast een hele fijne avond en heel veel plezier!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk,bij ons bonst er altijd èèn van het gezin die net even naar de wc moet.Als we de kadootjes verstoppen draaien we harde sinterklaasmuziek zodat de gelovige niets hoort en afgeleid is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt een alvast ook een fijne pakjes avond!!!
Zorg dat elk kado een feestje is.Pak het in met een suprise.Dat hoeft helemaal niet moeilijk zijn.Maak een klein kadootje groot door het eerst helemaal in krantenpapier te wikkelen alvorens er sinterklaaspapier om te doen.Een stuk elektrisch speelgoed heb ik eens ingepakt met elektriciteitssnoer,voor je dat er allemaal om weg hebt gehaald ben je even verder.Of een doorgeefkado.Je begint met een naam,deze pakt het kado uit en stuit op meer pakpapier met een briefje dat het kado niet voor hem is maar voor....zo gaat het kado het kringetje rond tot hij bij degene komt voor wie hij eigenlijk bestemd is.Verzin voor je zoontje een gedicht met plaatjes,de woorden kun jij lezen en hij kan de plaatjes "lezen".Verstop een kado en stuur iemand het hele huis door,door overal briefjes neer te leggen.
(B.v.ga in de slaapkamer kijken,in de slaapkamer ligt een briefje die naar de schuur wijst enz.)
Er zijn mogelijkheden genoeg om het tot een feestje te maken.
Een heel fijne pakjesavond!

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een idee;begin met een grote doos en eindig met een kleine waar het kadootje uiteindelijk in zit.Of maak een grabbelton,heel veel snippers in een grote doos en grabbelen maar naar dat ene kleine kadootje dat er in verstopt zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wij zelf altijd thuis deden is een soort draaischijf gebruiken.
Het is heel simpel :-). Je maakt een vierkant / rechthoekig houten bord, dit verdeel je in het aantal vakken van de mensen die bij de avond aanwezig zijn (iedereen dus!). Je trekt dus lijnen van de een naar de andere kant, diagonaal, horizontaal en verticaal.
Ongeveer gelijk is wel belangrijk.
Je maakt ook van hout een soort lange pijl (met een gat in het midden aan de breedste kant).
Op het bord sla je in het midden een spijker (precies op het midden waar alle lijnen samenkomen).
De pijl met het gat aan de breedste kant zit doe je rond de spijker (moet je wel het gat groot genoeg maken).

Vervolgens werkt het als volgt. Iemand draait aan de draaischijf, de persoon waar de pijl op uitkomt (de naam) pakt een cadeautje uit de zak. Die persoon geeft dit cadeautje aan degene wiens naam op het cadeautje staat. Diegene die het cadeautje gekregen heeft pakt het cadeau uit en draait opnieuw aan de draaischijf. En zo begint het spel weer opnieuw.
Zo hou je het spel actief, iedereen betrokken en je zoon is dan wel vaker aan de beurt, maar dat vindt hij waarschijnlijk alleen maar leuk.

Wij hebben er jaren plezier van gehad, en zelfs nu ik wat jaartjes volwassen ben komt de schijf nog steeds ieder jaar van zolder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg leuk idee +1
Ik kan me uit mijn jeugd herinneren dat mijn moeder een keer een heel rode draadspel door het hele huis had gemaakt (ik moest letterlijk een rode wollen draad volgen) en op een aantal plekken was er een opdrachtje of een spelletje of raadseltje en uiteindelijk lagen de cadeautjes op de zolder verspreid (het zolderraam nog open want daaruit was de Sint naar buiten gegaan).

Ook had mijn moeder op pakjesavond altijd een keukenschort met zak aan/om... Ik had er nooit erg in... Op een gegeven moment keek ze richting het raam en zei;'wat hoor ik nou?'... Ik liep volverwachting richting raam en ineens werd er binnen gestrooid... Je snapt t al natuurlijk, kwam uit de zak in die schort... Ik heb nooit wat door gehad...

In ieder geval veel plezier op pakjesavond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spel met stille beweging.
En dan moet die andere groep proberen raden wat je bedoelt. Ik weet niet hoe die nou eigenlijk heet. Maar je kan met stuk of 10 mensen spelen in twee groepen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik de draaier van twister (eventueel lenen van de buren...) spreek voor iedere kleur/lichaamsdeel-conmi iets af... bijv. rood+ rechter hand = een liedje zingen, groen + linker voet = kadootje pakken en geven aan rechter buur...
je kunt een kunstje laten doen, een mop vertellen, een ander iets laten raden á la pictionairie...
laat je fantasie de vrije loop en maak er een spannend avondje van...