Hoe kan het dat het in bijv Amerika door kinderen veel normaler wordt gevonden dat je op elke hoek van de straat en in elke winkel een kerstman ziet?

Ik ben nog nooit in Amerika geweest maar volgens mij staat er in bijna elke grote winkel wel een kerstman of staat er een kerstman op straat iets uit te delen.

In Nederland komt er 1 Sinterklaas naar een winkelcentrum en zul je niet snel meerdere klazen zien bij elkaar, alleen bij toeval. Op scholen wordt er van alles aan gedaan zodat de kinderen van de ene school niet zien dat er in de andere school ernaast OOK een Sinterklaas loopt. In Amerika worden kerstmannenwedstrijden gehouden en andere zaken waar je veel kerstmannen tegelijk ziet.

Waarom is dat verschil er zo en maakt dat uit voor het geloof door kinderen? Geloven Amerikaanse kinderen op jongere leeftijd niet meer in de kerstman dan Nederlandse kinderen in Sinterklaas?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kerst
1.9K
paulus811
11 jaar geleden
Ik werk in Amerika (New York) en jouw beeld van het aantal kerstmannen klopt niet. Er staat er niet een op elke hoek van de straat.

Antwoorden (1)

Het verschil zit 'm in de oorsprong van de figuren. Sint Nicolaas is namelijk een bisschop die echt geleefd heeft, de verhalen rond hem berusten op waarheid. De Kerstman is (op basis van de door Nederlanders naar Amerika gebrachte Sinterklaas) ontstaan uit fantasieverhalen. Alle Amerikaanse kinderen weten dat hij niet echt is. Net zoals Donald Duck en Mickey Mouse. Een verkleed figuur die jou iets leuks komt vertellen of geven.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sinterklaas die stal vroeger allemaal dingen en ik denk dat hij dat dan aan de anderen gaf...
Amadea
11 jaar geleden
Nou ben je in de war met Robin Hood, antwoorder04!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=children+believe+in+santa+claus&aq=0&oq=children+believe+in+s&aqs=chrome.1.57j0l3j62l2.6786&sugexp=chrome,mod=0&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Veel kerstfilms gaan ook over de echtheid van Santa Claus, er is gelijksoortige mythevorming als rondom Sinterklaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ook van mening dat in Amerika alle jonge kinderen gewoon in de Kerstman geloven zoals de kinderen hier in Sinterklaas. Heb je een bron die bevestigd wat je zegt?