Is de kerstman zelf ook een elf?

Toegevoegd na 13 minuten:
Aan de antwoorden te zien nemen jullie deze vraag niet echt serieus :l

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
1.4K

Het beste antwoord

nee, voor zover ik het verhaal ken, is het zo dat de kerstman in de 'elfenwereld' kwam. de elfen hadden het niet zo goed, en hij hielp ze door hen een baan aan te bieden, en hen in zijn cadeautjesfabriek te laten werken. hij gaf hen eten en onderdak, etc. volgens mij is het verhaal zo. dus, de kerstman is geen elf geweest.

leuke vraag.;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee, elfjes leven in het bos, bij de kabouters.
En elfjes zijn klein en hebben vleugeltjes en geen baard.
De Kerstman is groot, met een lange witte baard en hij woont ergens in Finland in een houten huis bij zijn rendieren.
De Kerstman is een geval apart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee een twaalf....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Kramers woordenboek niet, want dat woordenboek zegt dat een elf een sprookjejfiguur is dat meestal door een jong wezen wordt voorgesteld.
14 jaar geleden
Ha, die NintendoNerd;

Nee, die engerd is gewoon een slecht imitatie en een zwak aftreksel van de Enige Echte Sinterklaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm, Nee. Als dat zo was, hingen ze hier niet ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat je mamma het nog niet heeft verteld, maar de kerstman bestaat niet, dus wat valt hier serieus aan te nemen. De kerstman is gewoon een slap aftreksel van sinterklaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is net zo elf, als Sinterklaas een Zwarte Piet is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat was een elf, maar nu een fraudeur...

Maar het klopt het was een elf... Ik kom er soms nog wel tegen een elf is een goedgeefse filantroop, maar dan wel als energielichaam... Is nooit een mens van vlees en bloed... In sommige auto´s is de chauffeur elf, ik kom ze wel eens tegen... (mens is auto en chauffeur in mijn optiek)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je mag onder de 18 jaar niet autorijden.
Nee, hij is te groot en heeft baardgroei en dat hebben elfen allemaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik denk dat de elfjes de kerstman helpt. Ik denk ook dat hij zelf geen elf is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een elf die onder een vergrotings machine heeft gelegen met kerst en daardoor enorm groot is geworden. Uiteindelijk noemde hij zichzelf de kerstman omdat hij dat wel leuk vond klinken.