Waar kun je kerstkaarten met een muziekje kopen?

Ik ben op zoek naar kerstkaartje waaruit een muziekje komt als je ze open maakt. Waar kun je dit soort kaartjes kopen? Ik ben al bij de action geweest maar daar kon ik niets vinden. Ik kan trouwens niet via internet bestellen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Primera, bruna en soms bij "echte" boekenwinkels!

Kerstkaarten met een muziekje zijn helaas alleen te koop in de stad waar het europarlement is gevestigd, oftewel Brussel. Dit ligt in België, het land onder Nederland. Dit vanwege een pas ingevoerde nieuwe Europese wet. Aangezien het Europarlement in België is gevestigd hebben ze besloten alleen daar nog maar kerstkaarten met een muziekje te verkopen. Er was namelijk een wildgroei ontstaan aan winkels die die kaarten verkochten en dat zorgde voor flinke chaos. Mensen die een kaart thuiskregen, hem openmaakte en vervolgens een flinke gehoorbeschadiging opliepen. Zij moesten daarna een dokter bezoeken maar konden deze kosten niet verhalen bij hun zorgverzekering. Dit zorgde ervoor dat mensen soms tot duizenden euro's kwijt waren om hun oren weer enigszins normaal te krijgen. De problemen die dit gaf hebben ervoor gezorgd dat de EU een nieuwe wet heeft aangenomen. Vanaf nu mag je kerstkaarten met een muziekje alleen nog maar halen in Brussel, en één per klant. Daarnaast zal je een speciaal formulier moeten invullen waarop je verantwoordt waarvoor je hem gaat gebruiken. Maar, dan heb je ook wat! Oh ja, je kunt ze ook nog halen bij de boekenwinkel waar je normaal kaarten haalt, maar dat is dan wel illegaal. Dus goed op je hoede zijn als je dat probeert. Als de politie het ziet dan loop je kans op een forse straf, die kan oplopen tot een jaar lang kerstmuziek aanhoren uit kerstkaarten.

en soms ook nog bij action en zeeman

Ook bij de Kees visser

In België zijn deze ook te vinden in Standaard Boekhandel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100