Wij doen het zelf om meerdere reden:
- we laten mensen zien dat we de moeite nemen
- we kunnen even creatief bezig
- gezellig voor ons zelf thuis
- het is leuk om een kaartje te ontvangen (voor de mensen naar wie we ze sturen)
Zelf de kaartjes maken is gezellig voor ons, leuk voor een ander om te krijgen en laat zien dat we de tijd hebben genomen om er wat leuks van te maken voor die persoon. Met een leuke tekst.
Tuurlijk, kun je dit het hele jaar doen. Maar rond deze tijd vinden wij de sfeer leuk. Lampjes, kerstboom, muziek, gezelligheid in huis.. en dan lekker creatief bezig.
Daarnaast bellen en spreken we de mensen natuurlijk ook gewoon even met kerst en oud en nieuw :)
En ik begrijp je goed hoor, ik denk dat iedereen daar zo z'n eigen mening over heeft, ik kan mij ook goed voorstellen dat je die kaarten etc onzin vindt en ergens is dat ook gewoon commercieel gedoe van hallmark e.d.
Maarja, wij maken de kaarten zelf, dus wat dat betreft verdienen ze alleen aan onze postzegels. (En die koop je het hele jaar door toch wel)
...fijne kerstdagen alvast! ;)
Toegevoegd na 58 seconden:
ps. waarom er vreemd tegenaan gekeken wordt? : Omdat het 'sociaal gewenst' is misschien. Maar daar ben ik het niet mee eens hoor! Je kunt het net zo goed een keer leuk tussendoor doen in het jaar ipv van met kerst. Ik vind niet dat mensen jou daar raar op zouden moeten aankijken! :)