Waarom zegt de kerstman "Ho Ho Ho"?

Mijn dochter van 8 jaar wil graag weten waarom de kerstman "Ho Ho Ho" zegt. Zelf denkt ze dat dat is om de rendieren te laten stoppen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kerst
12.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vond ik ook wel slim ja. Maar is het ook zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kerstman komt niet bij ons. Ben een beetje anti Amerikaanse feesten. Bovendien is bij ons Sinterklaas al geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat riep Sinterklaas dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij bedoelt de kerstman dat je moet stoppen met shoppen.

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom al die minnen...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dubbel zoveel plusjes nu :)
DMC(dement maar content)
12 jaar geleden
Dat is één van de instructies aan Rudolf zijn rendier. In dit geval: stoppen.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 1930 maakte tekenaar Haddon Sundblom een reclame voor de kersttijd. Hij deed dat voor Coca-Cola. Sundblom dacht bij het tekenen aan zijn buurman. Dat was een dikke, vrolijke man.

Hij lachte ook op een heel eigen manier. Het lachje klonk ongeveer als 'Ho-ho-ho'. De bekende lach van de Kerstman komt dus daar vandaan.