Moet je een appel altijd wassen?

Wat voor rommel kan er op zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K
fremar
13 jaar geleden
wil je op veilig spelen koop een bio-appel

Het beste antwoord

Appels worden meestal met gist bespoten voordat ze worden vervoerd. Als je ze met gist bespuit, rot de appel minder snel. Want doordat er gist buiten de appel zit, kunnen andere micro-organismen er niet meer bij. Dus wordt vaak op de appels gespoten. Ik zou de appel dus wel wassen, want gist eten lijkt me niet zo gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Wassen helpt slechts relatief weinig - omdat de insecticiden ook in de schil en verder trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De appel is waarschijnlijk met gif behandeld. Dit kanje voor een deel van de appel wassen. Een deel is ook door de schil getrokken.

Waar je verder nog aan moet denken is datde appel gaat, voordat hij bij jou thuis belandt, door nogal wat handen. Het is dan natuurlijk aan te raden, om de appel voordat je hem gaat eten, even te wassen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De een-na-aatste zin is wat krom, maar hopelijk wel te begrijpen
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
ik veeg de mijne stevig aan een lapje of mijn bloes tot die glimt
dan bijt ik erin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee. Er wordt wel van alles opgespoten om de appels mooi glanzend en gezond te krijgen, maar die stofjes zijn natuurlijk niet overdereven schadelijk voor ‘de consument’. En natuurlijk is een appel net zo goor als alles wat niet vers-gesteriliseerd uit cellofaan komt. So what? Wij leven in een gore gif-wereld. Soit. Ik was fruit nooit, en leef nog steeds vrolijk verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe het nooit en ben er ook niet ziek van geworden. als je al weinig weerstand hebt zou ik het wel doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat voor rommel kan erop zitten...niet meer dan de vingerafdrukken van de plukker en verkoper.. een appel goed poetsen is voldoende..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om volop van de anti-oxidanten die in een appel zitten te profiteren, moet je hem eigenlijk ongeschild eten. Een levenswijze met veel anti-oxidanten uit groenten en fruit,
vertraagt niet alleen de verslechtering van de hersens, maar het blijkt ook bescherming te bieden tegen hartkwalen, beroertes en longkanker.
Een appel wassen heeft geen zin omdat de schil van een appel afstotend is en evtl. resten van sproeistoffen hiermee niet verwijderd worden. het beste is een appel op te wrijven met een doek of keukenpapier. Hierme wrijf je de opperlaag van de appel af en verwijder je het vuil.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit het laatste onderzoek blijkt, dat antioxidanten afwijkingen in het DNA veroorzaakt.
Goeie morgen, eet smakelijk.
amc
13 jaar geleden
Antioxidanten zitten nu eenmaal in vele groenten en fruit. Vitamine C, Vitamine E, resveratrol en citroenzuur zijn anti-oxidanten. Ook urinezuur werkt als anti-oxidant in ons lichaam. Seleen, chroom en zink zijn mineralen die we nodig hebben, deze maken deel uit van enzymen die als antioxidant werken. Het zijn gewoon belangrijke stoffen voor de stofwisseling en ze zitten in alle cellen. Alleen hoge concentraties antioxidanten kunnen genetische afwijkingen veroorzaken. Er is wel aangetoond dat het eten van veel groenten en fruit een levensverlengend effect heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@amc: 'weel aangetoond' moet 'ook aangetoond zijn. Volgens de laatste stand leef je dus langer met beschadigd genetisch materiaal.
Mijn C1000 in Frankrijk (de Super U) verkoopt in mei altijd een speciale onbespoten sinaasappelen voor de inmaak, o.a. voor marmelade, waarbij de schil ook gedeeltelijk gebruikt. De supermarkt raadde sterk af om bespoten sinaasappelen daarvoor te gebruiken. Dus in mei elk jaar maakten wij marmelade en uitsluitend van onbespoten sinaasappelen.