Kijk hiervoor even in de bijbel. In Leviticus (11:9, 12) wordt ons verteld: “Alles in het water, dat geen vinnen of schubben heeft, dat zal u een gruwel zijn". (Leviticus Pangasius is een (reuzen)meervalachtige en heeft geen schubben.
Vergeet de reinheid van de Pangasius.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geschubde vissen voldoen aan de Joodse spijswetten, dus als een vis schubben heeft dan mogen de Joden dwz de oudtestamentische mensen ze eten, anders niet. Voorbeeld, een paling heeft geen schubben, is niet kosher. Een zalm heeft schubben, kosher, een inktvis heeft geen schubben.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een panga heeft geen schubben en dus het is naar de Bijbelse spijswetten een verboden vis.

en staat daarom ook op de lijst van niet koshere vissen