Blijft een boterham, die aan beide kanten besmeert is met boter, zweven?

Als je een boterham, besmeert met boter oid laat vallen, valt ie altijd echt altijd op de besmeerde kant. Wat gebeurt er dan als je een boterham aan beide kanten besmeert

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Paradox effect zal er ontstaan.
Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je de boterham aan één kant besmeert, is deze kant het zwaarst en valt daarom als eerste naar beneden. Vergelijk het met een stok waaraan een zware loden bal zit. De bal valt eerst op de grond. De meest besmeerde kant van de boterham zal in theorie als eerste de grond raken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hij valt op de kant waar de boter op zit.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer het eens uit :) Een boterham met boter valt met de besmeerde kant op de vloer omdat die zijde van de boterham, door de boter, zwaarder is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
op de maan wel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou zeggen kijk naar mythbusters
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je het verhaal van de besmeerde boterham niet echt goed hebt begrepen.
Iemand heeft dat onderzocht met een boterham die van de tafel schuift. Die valt altijd met zijn besmeerde kant op de grond. Dat komt doordat de boterham, terwijl hij van de tafel valt, kantelt. In zijn val draait hij precies een halve slag om zijn as en de boterham valt inderdaad met de beboterde kant op de grond.
De Britse journalist Robert Matthews bedacht een formule om uit te rekenen waarom. Met een paar simpele wiskundige bewerkingen toonde hij aan dat een tafel minstens drie meter hoog moet zijn voor de besmeerde zijde boven landt.