Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden tuinbonen niet in normale grote blikken verkocht zoals sperziebonen en kapucijners, bruine en witte bonen?

Je hebt alleen maar van die heel kleine blikjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
822
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je specifiek blik, of is een pot ook goed? Zie mijn antwoord. (En anders kun je altijd 3 blikjes kopen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie koopt er nu nog ingeblikt voedsel, zo na WOII !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kul, wat een kul! Rare vraag van jou hoor. Kijk voor de aardigheid eens in een supermarkt. Je kijkt je ogen vast uit als je zo'n hele stelling met blikken ziet, nog hoger dan jij zelf groot bent. Was je zeker nog nooit opgevallen. Dacht je soms dat die daar vanaf WOII is blijven staan en die blikken niet meer verkocht werden?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vermoedelijk omdat alleen de vroeg geplukte kleine tuinboontjes geschikt zijn om in te blikken. Een groot blik vol daarmee zou veel te prijzig worden.
Als je veel tuinbonen nodig hebt is het handiger ze van de diepvriesafdeling te halen. Daar zijn zakken van (als ik mij niet vergis) 750 gram of 450 gram te vinden.
Als het persé uit blik moet zijn voor een bepaald recept, dan zou je in plaats van tuinbonen ook kikkererwten kunnen nemen. Die zijn wel in grote blikken te koop. Op de afdeling mediterrane etenswaren, of in de Turkse/Marokkaanse supermarkt.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is niet waar hoor.
Bij de Plus supermarkt kun je gewoon tuinbonen in grote potten kopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tuinbonen van Hak kun je ook gewoon in een grote pot kopen:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pardon Skusme, dat is WEL waar en jij bent abuis. Ik heb het niet over potten. Ik wil ze in BLIKKEN! Beter lezen volgende keer ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie mijn reactie op je vraag, waar ik geen antwoord op kreeg...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding