hoe lang kun je pannenkoeken beslag bewaren in de koelkast?

Beslag gemaakt in zo'n fles, melk erbij schudden en klaar. Is niet helemaal opgegaan maar ik vind het zonde om het gelijk weg te gooien.

amigo
13 jaar geleden
40.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon meer pannenkoeken maken, en die pannenkoeken bewaren in de koelkast! Toegevoegd na 27 seconden:
Doen wij ook altijd :) Dan heb je voor de volgende dag nog wat :)
amigo
13 jaar geleden
dank je wel maar zo doe ik het normaal ook
nu zat ik met beslag en GEEN mogelijkheid er pannenkoeken van te maken, vandaar de vraag

Het beste antwoord

Als je het hygienisch gemaakt hebt dan in theorie zo lang als de houdbaarheid van de melk. Of zou er gist in het beslag meel zitten? Vooruit, 1 dagje bewaren kan sowieso wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Twee tot drie dagen kun je het wel bewaren. Doe er een heel dun laagje zonnebloemolie op. Hierdoor is het beslag luchtdicht afgesloten.

Voor gebruik even goed doorroeren. De olie maakt de pannenkoeken ook heel lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt alle pannenkoeken bakken en ze dan in de koelkast bewaren of per stuk invriezen. Vervolgens hoef je ze alleen maar te bakken om ze op te warmen, maar hier worden ze zelfs koud bij het ontbijt gegeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
dank je wel maar zo doe ik het normaal ook
nu zat ik met beslag en GEEN mogelijkheid er pannenkoeken van te maken, vandaar de vraag
Loenie heeft al een mooi antwoord gegeven over de olie erop en zo.
Je kan het perfekt invriezen. Blijft 'k weet niet hoe lang goed. Misschien wel een jaar of langer.