waarom niet naar de lidl

heel erg vaak komt het voor dat er bij kassa blijkt dat lidl producten als best getest zijn. waarom gaan we dan niet met z'n alle daar heen, om de prijs hoef je het niet te laten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Die vraag stelde ik mezelf onlangs toen ik net bij de Lidl boodschappen had gedaan. Ik had een paar uitpuilende boodschappentassen en hoefde maar drie tientjes te betalen. Voor diezelde boodschappen had ik zeker vijftig Euro moeten betalen bij de AH. Waarom deed ik niet vaker boodschappen bij de LIDL en Aldi? Nou, ik kwam eigenlijk met aantal redenen waarom ik dit niet vaak deed. Zo ga ik vrijwel altijd naar de Albert Heijn omdat deze winkel vlakbij mijn huis zit, de Aldi of LIDL niet. Noem het luiheid, geen zin hebben om -na je werk- nog stukken te rijden voor een goedkopere winkel. De andere redenen hebben te maken met de vele (lege) dozen, het opdringerige gedrag van andere koopjesjager en het turbogedrag van de kassière. Zij racet jouw boodschappen langs een scanner en jij hebt geen tijd om deze netjes in een tas te doen, maar moet ze in de winkelwagen gooien om de volgende spullen aan te pakken. Vervolgens ga je met klotsoksels naar buiten toe ;-) Maar eerlijk is eerlijk, eenmaal in de auto glunder ik als ik zie dat mijn auto volgeladen is met boodschappen voor maar een paar tientjes. Weer een mooie besparing.

Ha, die bailey; Bij mij in de buurt is pas een groot Lidl-filiaal geopend en dat zijn we nu aan het uitproberen. Nette winkel en wat we hebben geprobeerd is prima spul voor scherpe prijzen. Niet te veel reclame voor maken anders is er straks geen dookomen meer aan!

vanaf het moment dat Lidl bij mij een de buurt een winkel opende koop ik daar al... veel mensen denken dat goedkope winkels zoals Lidl en Aldi inferieure spullen verkopen, maar ik heb gemerkt dat dat niet zo hoeft te zijn: de kwaliteit-prijs-verhouding bij genoemde winkels is echt uitstekend

Wij wonen bijna naast Bas en voor de Lidl moeten we naar een naburige gemeente. Wij houden wel de aanbiedingen in de gaten.

Welke bron gebruikt LIDL dan om aan te geven dat hun producten als beste zijn getest? Zelf zullen ze natuurlijk kun producten niet gaan afkeuren. Toegevoegd op 14-05-2009 19:06:18 En uiteraard is de prijs niet alleen van belang bij het kopen voor een product. Het gaat mensen ook om kwaliteit, een bepaald merk (reclame werkt dus), en om de winkelbeleving. Het laatste wil zeggen dat mensen het vaak prettiger winkelen vinden bij een AH dan bij LIDL, gewoonweg omdat de winkel er gezelliger uit ziet, je er dingen kunt proeven en er meer keus hebt.

Volgens mij gaan ook heel veel mensen naar de Lidl. Hij zit hier in de buurt en het is gratis parkeren. Ik kom er zelf regelmatig. De keuze is inderdaad beperkt en lang niet alle producten zijn van goede kwaliteit. Dus voor bepaalde merken of producten ga ik toch naar een andere supermarkt.

Omdat ik het niet prettig vind om daar te winkelen.

sommige dingen zijn daar wel slecht, ze hebben daar een beetje van de hutje-flutje merken, die dingen die niet zo duur zijn om in te kopen, dus ze hoeven het niet zo duur te verkopen

Omdat ze daar heel vieze bonbons hebben.

heel veel producten zijn bij de lidl van prima kwaliteit maar helaas niet alles. je kunt ook niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. de producten die prima zijn bij de lidl haal ik daar, voor de rest en wat ze niet bij de lidl hebben, ga ik naar de ernaast gelegen AH.

Heel veel dingen die ze bij de lidl verkopen zijn prima. Altijd ook ideaal als je een feestje geeft: Chips is chips (nou ja, ongeveer dan he). Maar als het aankomst op verse groenten en fruit... dan haak ik af waar het de Lidl en de Aldi betreft (en de C1000 ook trouwens). Van alle supermarkten vind ik dat Albert Heijn toch echt de beste groenten en fruit verkopen (hoewel er niets op kan tegen een echte groentehandel... maar ja, die is al jaren geleden uit ons dorp verdwenen).

Bij de jumbo hebben ze ook prima kwaliteit en wat de meeste produkyen betreft nog goedkoper ook. Bovendien zijn bij de meeste lidl winkels van die klantenwerende deurtjes aan de ingang.

ik ga WEL naar de lidl, en de Action en de Aldi

Het probleem met dit soort testen is dat de lidl, aldi etc altijd per goedkoopste partij inkopen. Oftewel, wanneer de olijfolie van de aldi op 16 februari tot beste koop wordt uitgeroepen, kan het heel goed zo zijn dat de flessen die op dat moment in de supermarkten staan ook echt goed zijn. Maar, nu komt het "probleem", die voorraad is dan ineens snel op, de inkopers moeten aan de slag en gaan niet per definitie terug naar dezelfde fabrikant (die heeft vaak ook wel de testresultaten gekregen!) maar gewoon naar de goedkoopste die op dat moment te krijgen is. Zo kon je dus begin maart in de aldi om de zogenaamde beste koop olijfolie te halen, en dan is het helemaal niet meer zo. Overigens kom ik met regelmaat bij die winkels, sommige producten zijn inderdaad prima, andere zijn gewoonweg slecht. Nadeel vindt ik altijd wel dat je niet alle boodschappen in één winkel kunt doen, ik moet altijd alsnog naar de Dirk of de AH.

Veel goede producten volgens de kenners, maar wel weinig keus in producten.

B merken hebben ook een b smaakDrink de melk maar eens van de lidl en van een a merk En zo is het met meer De groente zit zo vol met gif dat er een vlieg dood op gaat

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100