hoe overteug ik mijn moeder ervan dat ik oud en verantwoordelijk genoeg ben om in mijn kamer te kunnen eten en daar mn nagels kan knippen

ik mag niet in mijn kamer (1ste verdieping) eten omdat ik mn bord dan niet zou opruimen,
maar ik heb nooit de kans gehad mezelf te beweizen.
Nagels knippen in huis mag niet want dan vind mn stiefvader overal nagels :s
het mag alleen in de tuin.
Maar ik zou het toch best gewoon in mn eigen kamer mogen doen en dan gewoon weggooien.
Ik ben 14 5 januari 15

Toegevoegd na 20 minuten:
lunchen en ontbijten enzo wil ik wel gewoon samen doen,
maar het gaat gewoon om ff tussendoor een broodje te eten in mn kamer.
Zelfs een appel in mn kamer mag niet.
En chips eten zal niet gebeuren.

Toegevoegd na 24 minuten:
ps: hun kamer is op de 2de verdieping en zij eten en drinken wel in hun kamer en dan zeggen ze,
wij ruimen het op....

Maar ik ga echt niet in de winter om de week buiten in de tuin in de sneeuw zitten om mn nagels te knippen

Weet jij het antwoord?

/2500

gewoon zeggen......heb je een bord gezien mama? nee? klopt want die heb ik opgeruimd! Ennuh.........nagels in huis gevonden? Nee he, want ook die heb ik opgeruimd, dus zie wel dat ik het kan.

misschien speelt onderliggend mee dat je moeder graag wil dat jullie met z;n allen eten, en dat jij liever op je kamer eet zonder je stiefvader? stel je moeder een proeftijd voor, zodat jullie kunnen zien of het werkt. zo kan jij laten zien dat je alles netjes opruimt. en toon goede wil door ook eens uit jezelf gezamenlijk te eten, mocht dit van toepassing zijn.

In elk huis gelden andere regels, maar bij mij in huis zouden die twee regels die jij noemt hetzelfde zijn als bij jou thuis. Eten doen we gezamenlijk aan tafel, en nagels knippen gebeurt hier gewoon beneden in de keuken, of in de badkamer. Maar dat is meer om reden dat het daar gemakkelijk stofzuigen is. (Laminaat en tegelvloer). Misschien zou ik je wel de kans geven om je te bewijzen. (Dat je je kamer netjes kunt opruimen). Toegevoegd na 1 minuut: Voor wat betreft je nagels dan hè.

In een gezin zijn regels, soms lijken die niet logisch. Moet zeggen dat het hier in huis ook een regel is, dat er boven niets gegeten wordt, ook geen chips of zo. Je zou het nog eens kunnen overleggen en door zelf je kamer opgeruimd te houden en regelmatig te stofzuigen kan je je moeder misschien overtuigen. Anders moet je je er maar bij neer leggen.

Ik ben zelf moeder van pubers en die mogen ook niet boven eten. Ze doen het toch, en ik weet dat. Zolang ik geen troep vind, doe ik alsof ik het niet weet. Raar dat er voor jou andere regels gelden dan voor je ouders zelf. Je hebt nu de leeftijd om daar tegen in opstand te komen, maar dat doe je vooral door gewoon te laten zien dat je het wél netjes kunt. Dus als ze niet thuis zijn, neem je gewoon netjes je bordje mee naar boven en knip je je nagels in je kamer. En zorg dat je moeder er nooit iets van ziet of serviesgoed op je kamer vindt. Als ze niks beters te doen heeft dan controleren of jij toch stiekem wel eens iets mee naar boven neemt of in huis je nagels knipt, wordt het tijd dat ze een hobby of een baan zoekt.

Ik vond het zelf altijd zo gezellig als puber om op mijn kamer iets te eten terwijl ik mijn huiswerk deed of alleen maar lekker lag te lezen op bed. Mijn zoon is 15 en doet dit ook altijd omdat ik weet hoe gezellig dat is. Let wel. `s avonds wordt er wel gezamelijk gegeten hoor. Mijn zoon brengt wel altijd zijn bord weer naar beneden en wast/ ruimt het ook weer op, dit doet hij automatisch want dat heb ik hem al vroeg bijgebracht. Als hij chips heeft gegeten komt hij ook altijd even de kruimelzuiger halen. Ik zeg er wel bij dat hij, wanneer hij het niet zou opruimen, het ook wel vergeten kon! Je zou je ouders eens moeten confronteren met hun gedrag met het wel zelf doen wat jou verboden wordt. Dan zal je moeder wel zeggen;" ja, maar ik ruim het op", en dan zeg jij dat jij dat ook zou doen maar niet de kans krijgt dat te bewijzen. Misschien krijg je die kans en dan moet je je wel aan je woord houden en niet vergeten. Toegevoegd na 2 minuten: Oh ja, nagels knippen doe je gewoon in de badkamer, dan spoel je ze gelijk weg. Het gaat trouwens het best als ze zacht zijn na het douchen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100