Elke komkommer wordt gemeten en de kromming wordt bepaald. Vervolgens worden de komkommers gewassen, in gewichtsklassen gesorteerd en ten slotte volautomatisch verpakt. Dit kost in totaal per komkommer slechts vijf seconde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die zijn niet gewassen en dat hoeft ook niet.
In tegenstelling tot wat mensen denken, komen er geen bespoten groenten of fruit op de nederlandse markt. Mogelijk wel bespoten, maar de spuitmiddelen zijn allemaal afbreekbaar en worden pas lang na de veilige afbraaktijd op de markt gezet. Elk stuk groente of fruit hier in de winkel kun je rauw opeten zonder gevaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik eet sowieso geen tomaten uit spanje, ook niet gewassen, omdat daar veel pesticiden op zitten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin. We worden bang gemaakt. Zo ook met de zogenaamde hormonen in rundvlees. De eerste de beste boer die groeihormonen zou gebruiken gaat de bak in en haalt het 8 uur journaal. Met antibiotica in de pluimveehouderij idem dito. Wij wonen naast een pluimveebedrijf en er wordt geen gram antibioticum gebruikt als dat niet heel erg hard nodig is.
Die zijn niet gewassen en daarom moet je het zelf maar even doen. In tegenstelling tot wat de vorige antwoorder zegt worden Nederlandse groenten en fruit wel degelijk bespoten en wordt daarom ook aangeraden om alles te wassen alvorens het te eten.
Bovendien is het zo, dat ook groenten en fruit worden geïmporteerd uit het buitenland. Ik weet niet wat daar allemaal op zit. Weet jij het?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger had ik een bijbaantje in een tomatenkas en wanneer je eventuele spuitmiddelen buiten beschouwing laat, wil je zeker wel je tomaatjes wassen als je wist wie er allemaal met zijn ongewassen vingers aangezeten hebben...