Wat is dit voor kaas?

Ik kocht vandaag een stuk kaas op de markt. Heerlijk. Maar ik vind de naam zo vreemd. Wat heb ik nu eigenlijk gekocht?

Picture for question
escape
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij gaan hier echt geen grappen maken over
de pik van Bastiaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, we zouden niet durven; en al helemaal niet over het feit dat hij belegen is.
jc54
13 jaar geleden
Aan jouw toelichting te zien heb je een lekker kaasje gekocht. Wat maakt het dan uit, wat er op het etiketje staat? Ík vind belangrijk, wat er ónder het etiket zit, niet wat er opstaat.
Annswers
13 jaar geleden
Woehahahha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat "pik" hier voor pikant misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha. Ja, pik is hier de afkorting van pikant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Humor ;-)

Het beste antwoord

vond je het 'Bastiaanse' vreemd, of 'pik'?
Pik is nu al uit gelegd.
maar hier onder nog een site over Bastiaanse kaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je hebt inderdaad pikante belegen kaas gekocht, van een plaatselijke kaasmaker die Bastiaansen heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gewoon lekkere kaas gekocht van een locale kaasmaker. Geniet ervan en gun jezelf en de kaasmaker hetzelfde de volgende keer als je kaas nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je aan de kaas geroken??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me ook lekkere kaas, maar de lekkerste komt uit Frankrijk en wel de Maroilles. Maar niet in NL te koop, helaas.