Zou je broodjes opnieuw even kunnen bakken in de oven ?

Wij hebben gisteren broodjes gebakken, maar hebben nu nog 5 over, van de bakker afbakbroodjes, die we zelf in de oven moesten bakken. Zouden we de laaste 5 nog even terug in de oven kunnen doen ?

Anders zijn ze zo taai en mogelijk worden ze in de oven nog lekker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28.5K

Antwoorden (5)

Even kort, 1 minuutje of zo, kan wel. Doen we hier thuis ook wel eens. Ik had hier zelf nooit aan gedacht, maar m'n vrouw is bakker geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, gewoon doen, daar knappen ze geweldig van op.
wel weer even bevochtigen.
13 jaar geleden
Maak ze een beetje nat, laat ze even liggen tot de oven goed op temperatuur is en stop ze dan nog 10 minuten in de oven. Ongeveer 180 graden.

Ze zijn dan niet zo lekker als vers gebakken broodjes, maar nog altijd beter dan taaie ouwe broodjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze te lang in de oven doet worden ze keihard... Heel kort opwarmen zou eventueel wel kunnen. Al zou ik het ook eens met de magnetron proberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even de plantenspuit erover en een paar minuutjes in een oven van 180 graden