Welke etenswaren, kun je al in een doos doen/bewaren voor kerst ?

Kan zo'n doos dan in een kast, of genoodzaakt om in de kelder te zetten ?

b.v. potjes sjam/hagel/sausjes enz.

Toegevoegd na 8 minuten:
Maar welke producten, die handig zijn met kerst voor vakantie en voor het kerstpakket ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Alles in blik Alles in pot Alles wat in poedervorm / helemaal gevriesdroogd is. Je ZOU ook al wat in de diepvries kunnen leggen, maa persoonlijk vind ik altijd dat je dat proeft ; dat zou ik dus niet doen. Droge etenswaren moet je even op de datum kijken ; koekjes en chocola zou je ook al best in kunnen slaan, maar soms is het beter daar nog even mee te wachten. Een doos met echt houdbare etenswaren (de potten, blikken en zakjes) kun je gewoon in een kast bij kamertemperatuur bewaren, die hoeft niet per se naar de kelder.

Je kunt alles tot die tijd bewaren waarvan de houdbaarheidsdatum na de Kerst verloopt, mits het nu nog ongeopend is. Het is wel zo verstandig om dingen koel&donker te bewaren, dus in een doos in de kelder lijkt me prima. Al is een keukenkastje ook al goed hoor... Tenzij het natuurlijk dingen zijn die in de koelkast moeten, maar volgens mij bestaan er geen producten die in de koelkast moeten en zo'n lange houdbaarheid hebben. Als het goed staat het bewaaradvies ook op elke verpakking, dus bij twijfel kun je die raadplegen.

In de doos die je gewoon in de kast kunt bewaren kun je al veel doen. Het belangrijkste is dat je bij het aankopen doen, goed op de datum let. Jam Hagelslag Blikjes Smac/leverpastei Sausjes Koffie Thee Aardappel puree Mac./spahetti/rijst Kaarsen/ waxinelichtjes Leuke servetten enz. Want het hoeven toch niet allemaal etenswaren te zijn, andere dingen om de sfeer te verhogen kunnen er ook gewoon bij. Succes met het bij elkaar sprokkelen.

Een goede Engelse Christmas pudding houdt het wel een jaartje uit.

Bronnen:
http://www.englishteastore.com/history-of-...

pasteitjes en blikjes ragout soep toast blikjes worst koffie en bijbehorende likeuren wijn kookpudding dessertsaus houdbare koffiemelk div soorten chips en nootjes, mits goed verpakt spuitbus slagroom pakjes kookpudding potten ingemaakt fruit

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100