Welke etenswaren, kun je al in een doos doen/bewaren voor kerst ?

Kan zo'n doos dan in een kast, of genoodzaakt om in de kelder te zetten ?

b.v. potjes sjam/hagel/sausjes enz.

Toegevoegd na 8 minuten:
Maar welke producten, die handig zijn met kerst voor vakantie en voor het kerstpakket ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Alles in blik
Alles in pot
Alles wat in poedervorm / helemaal gevriesdroogd is.

Je ZOU ook al wat in de diepvries kunnen leggen, maa persoonlijk vind ik altijd dat je dat proeft ; dat zou ik dus niet doen.

Droge etenswaren moet je even op de datum kijken ; koekjes en chocola zou je ook al best in kunnen slaan, maar soms is het beter daar nog even mee te wachten.

Een doos met echt houdbare etenswaren (de potten, blikken en zakjes) kun je gewoon in een kast bij kamertemperatuur bewaren, die hoeft niet per se naar de kelder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
waarom een min? Ik vind dit een goed antwoord. Plus van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen flauw idee ; ik krijg wel vaker minnen die nergens op slaan. En een dubbel antwoord kan het voor de verandering ook eens niet zijn.
Jammer dat beheer onterechte minnen niet mag deleten ; ik zou wel eens willen weten wat er zo verkeerd is aan dit antwoord. Dat de vraag later uitgebreid is en ze voorbeelden wil, kan ik ook niks aan doen. Ik heb de vraag gewoon beantwoord zoals die in eerste instantie is gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een min-naar denk ik. Iemand die het belangrijk vindt al je antwoorden te minnen, en daarmee duidelijk maakt dat z/hij al jouw antwoorden ook in de gaten houdt.
Ieder zijn/haar hobby...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er loopt weer ergens een rookdiscussie, en ik ben de grote atheist in de antirook-kerk, dus dan weet je het wel....
Je kunt alles tot die tijd bewaren waarvan de houdbaarheidsdatum na de Kerst verloopt, mits het nu nog ongeopend is. Het is wel zo verstandig om dingen koel&donker te bewaren, dus in een doos in de kelder lijkt me prima. Al is een keukenkastje ook al goed hoor... Tenzij het natuurlijk dingen zijn die in de koelkast moeten, maar volgens mij bestaan er geen producten die in de koelkast moeten en zo'n lange houdbaarheid hebben.
Als het goed staat het bewaaradvies ook op elke verpakking, dus bij twijfel kun je die raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de doos die je gewoon in de kast kunt bewaren kun je al veel doen. Het belangrijkste is dat je bij het aankopen doen, goed op de datum let.
Jam
Hagelslag
Blikjes Smac/leverpastei
Sausjes
Koffie
Thee
Aardappel puree
Mac./spahetti/rijst
Kaarsen/ waxinelichtjes
Leuke servetten enz.
Want het hoeven toch niet allemaal etenswaren te zijn, andere dingen om de sfeer te verhogen kunnen er ook gewoon bij.
Succes met het bij elkaar sprokkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede Engelse Christmas pudding houdt het wel een jaartje uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pasteitjes en blikjes ragout
soep
toast
blikjes worst
koffie en bijbehorende likeuren
wijn
kookpudding
dessertsaus
houdbare koffiemelk
div soorten chips en nootjes, mits goed verpakt
spuitbus slagroom
pakjes kookpudding
potten ingemaakt fruit