Hoeveel gram paneermeel ipv een beschuit?

Ik ga voor het eerst gehaktballen nodig en heb beschuiten nodig in m'n recept, nu heb ik die niet maar in feite is paneermeel ook gewoon beschuit. Hoeveel gram paneermeel heb ik nodig ter vervanging van een beschuit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30.4K

Antwoorden (5)

Ligt er aan hoeveel gehakt je hebt.
Voor een pond gehak ongeveer 2 lepels paneermeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8 gram, evenveel als een gemiddelde beschuit weegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt net zo veel paneermeel gebruiken, totdat het gehakt stopt met plakken aan je handen. Dan heb je exact de juiste hoeveelheid, want daar dient het paneermeel namelijk voor. Een homogene massa van je gehaktballetjes maken. Doorgaans gebruik je bij een pond gehakt ongeveer 50 gram.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meng het paneermeel met het gehakt tot dat jij vindt dat je de gewenste "dikte" heb bereikt, doe het opgevoel en vaak is dat nog lekekrder ook.
Eet smakelijk ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zojuist een volkoren beschuitje voor je op de weegschaal gelegd: 9 gram.