Ja hoor dat kan. Alleen de zaadjes zou ik maar niet eten, die verteer je niet.

Maar of het echt smaakt is maar de vraag, ik heb het nog nooit gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan heel goed, alleen hou je op het laatst een mond vol zaadjes en vezels over ;-)
En sommige rozenbottels zijn zuurder dan anderen.
Mocht je zelf willen gaan plukken: doe dat niet langs een drukke weg of laag bij de grond - het eerste wegens vervuiling, het laatste wegens het feit dat er diverse dieren tegen aan gepiest kunnen hebben wat risico's kan opleveren (zeker als er vossen in de omgeving zitten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel. wel eerst koken liever... puur is het erg wrang.
zo pur zijn ze dan niet meer eigenlijk.
Haal de steeltjes en de kelkblaadjes van de rozenbottels. De zaadjes smaken erg bitter. Er zijn verschillende manieren en recepten om van de rozenbottels lekkere jam te maken. Je kunt er ook een lekkere soep mee maken. Je kunt de rozenbottels puur als fruit eten, maar dan moet je ze eerst even 10 minuten koken. Rauwe rozenbottels smaken erg zuur en wrang. De gekookte rozenbottels kun je dan weer in je yoghurt doen (gezond!), of je maakt er chutney van. Of je maakt er een saus van: lekker over een pannenkoek, desserts zoals pudding of ijs. Je kunt ook je eigen siroop maken. Van gedroogde rozenbottels kun je ook thee trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan en ik weet hoe ze smaken, zurig dus als jam of iets dergelijks zijn ze veel lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar ze zijn niet erg lekker. Wat zuur en bitter, en se structuur en het 'mondgevoel' is niet zo lekker (stroef).