In welk soort fruit, bessen zit er de meeste geconcentreerde vitaminen, antioxidanten en andere goede dingen voor je?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens mij zijn er erg veel bessen waar dit in zit. ik weet wel dat de Goji bessen rijk aan vitamines, mineralen, aminozuren, antioxidanten en andere belangrijke voedingstoffen is.

Zwarte bessen, frambozen en aardbeien. Toegevoegd na 16 minuten: Alle bessen zijn goed voor je.

ik kan me ergens vaag heugen dat cranberries voor heel veel dingen goed zijn, maar ik denk dat de variatie van fruit het gezondst is!

bosbessen

Abrikozen bevatten de meeste anti oxidanten als ik het goed onthouden heb. Toegevoegd na 1 minuut: Cranberry is goed voor de blaas en kiwi barst van de vitamine C

Ik denk in goji bessen , kiwi's en vooral in apenbroodpitten. Toegevoegd na 7 minuten: apenbrood (baobab) zie link

Bronnen:
http://www.rijnvos.nl/index.php/2009/03/11...

Dadels, blauwe bessen en kiwi's.

Cranberry's bevatten naast vitamine C en enkele mineralen ook de stof proanthocyanide, die ervoor zorgt dat de colibacterie zich niet kunnen hechten aan de slijmvliescellen van de blaaswand. Daardoor wordt blaasontsteking voorkomen. Het is moeilijk te zeggen wat beter is. De opneembaarheid van nuttige stoffen is meestal afhankelijk van de combinatie met andere voedingsstoffen. Die in tomaat, o.a. lycopeen en retinol, zijn bijvoorbeeld in vet oplosbaar. Daarom kun je beter tomatensaus of soep eten dan rauwe tomaat zonder meer. Kijk eens op onderstaande website voor meer informatie hierover.

Bronnen:
http://www.food-info.net/nl/national/ww-gf.htm#A6

In sommige boeken die ik heb worden blauwe bessen genoemd als de beste keuze. In de supermarkt heb je vaak bakjes met blauwe bessen, maar ik vermoed dat dit vaak bosbessen zijn, die minder bijzonder zijn qua gezondheid. Ik weet niet of het misschien een taalprobleem is, dat blueberries in Amerika echt iets anders zijn, en wij in Nederland niet echt onderscheid maken.

De kiwi is heel voedzaam. Hij bevat meer vitamine C (1 kiwi = 166% van de dagelijkse behoefte) dan veel andere fruitsoorten en is een goede kaliumbron. Kiwi’s bevatten ook het cholesterolverlagende pectine, verder aminozuren, bètacaroteen, foliumzuur, kalium, magnesium, koper, zink, fosfor, mangaan, vitamine A en is het een vetarme bron van vitamine E. Verder bevatten ze koolhydraten, eiwitten en zeer weinig vet.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kiwi_(fruit)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100