Heb je dan misschien roomijs gegeten? Dan kan het komen doordat roomijs nogal vet is. Om dorst te voorkomen is het beter om waterijs te eten (of nóg beter: watermeloen).
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In roomijs zit veel keukenzout. Wanneer je veel zout binnenkrijgt, gaat een groot deel van het vocht weg uit je mond en krijg je die niet te stillen dorst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ijs zit heel veel suiker en suiker onttrekt vocht,net als zout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omwille van de suiker. Je lichaam wil daar zo snel mogelijk vanaf en daarom zet het je aan tot veel drinken. In roomijs zit ontzettend veel suiker omdat je smaakpapillen zeer slecht suiker kunnen proeven bij lagere temperaturen. Weer een loer die moeder natuur ons gedraaid heeft...