Kan je restjes curry goed invriezen?

Het gaat in dit geval om afhaaleten of liever gezegd eten wat bezorgd is. Er is veel te veel over, kan ik dit gewoon invriezen? Of smaakt het daarna absoluut niet meer? (jaja,ik weet dat de kwaliteit achteruit zal gaan maar weggooien vind ik ook zo zonde).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja dat gaat prima. Let er op dat curry met zachtere groente (courgette) vaak wel erg klef wordt & verse groente vereist bij het opwarmen om het smakelijk te maken.

Ik doe het met Chinese afhaalmaaltijden ook altijd. Ik neem aan dat er geen verschil is met curry. Mijn antwoord luidt dus: "Ja"

Ik zou het liever niet doen, omdat je nooit weet, of het niet al eens ingevroren is geweest. Vooral met afhaaleten : ze zouden je bestelling zó even in de magnetron kunnen gooien, en je krijgt het heet mee.

Dit kan je met een gerust hart invriezen. Ik doe het zelf altijd met Chinees eten, want hier houd je zoveel van over. Ik doe het zelfs in de bakjes waarin de Chinees ze verpakt heeft omdat die magnetronbestendig zijn. Zet ze zo uit de vriezer in de magnetron en verwarm ze dan. Dit gaat prima. Curry zal net zo goed gaan

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100