Kan je restjes curry goed invriezen?

Het gaat in dit geval om afhaaleten of liever gezegd eten wat bezorgd is. Er is veel te veel over, kan ik dit gewoon invriezen? Of smaakt het daarna absoluut niet meer? (jaja,ik weet dat de kwaliteit achteruit zal gaan maar weggooien vind ik ook zo zonde).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12K

Het beste antwoord

Ja dat gaat prima.

Let er op dat curry met zachtere groente (courgette) vaak wel erg klef wordt & verse groente vereist bij het opwarmen om het smakelijk te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik doe het met Chinese afhaalmaaltijden ook altijd. Ik neem aan dat er geen verschil is met curry.

Mijn antwoord luidt dus: "Ja"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het liever niet doen, omdat je nooit weet, of het niet al eens ingevroren is geweest. Vooral met afhaaleten : ze zouden je bestelling zó even in de magnetron kunnen gooien, en je krijgt het heet mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het ontdooien ontwikkelen zich (natuurlijk...)bacteriën, en die vries je dan méé in : lijkt me gewoon niet zo gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet van een aantal grote afhaalrestaurants zeker dat ze daar met bevroren componenten werken, en toch, als ik de helft van de maaltijd invries en later weer opwarm, gaat dat altijd goed.
(Weleens enorm last gehad van een maaltijd van een bedrijf dat alles vers verwerkt, dus misschien is eten dat al eens bevroren is geweest juist wel veiliger ;-))
Dit kan je met een gerust hart invriezen. Ik doe het zelf altijd met Chinees eten, want hier houd je zoveel van over.
Ik doe het zelfs in de bakjes waarin de Chinees ze verpakt heeft omdat die magnetronbestendig zijn. Zet ze zo uit de vriezer in de magnetron en verwarm ze dan. Dit gaat prima. Curry zal net zo goed gaan
amc