Er zitten sowieso calloriën in. En die heb je toch echt nodig, zo nu en dan.
rose
13 jaar geleden
Een hamburger hoeft niet altijd ongezond te zijn. Als deze is gemaakt van rundvlees met een echt broodje( niet van de mac) en met sla , tomaat. Dan heb je ook gezonde voedingsstoffen. Het wordt ongezond als je er frietjes of frisdrank bij neemt.
Dus tast toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zitten uien in, en die zijn in ieder geval erg gezond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sla en uien :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna alles in een hamburger is gezond. Maar zoals zoveel dingen, overdaad schaadt. Grote, lompe hamburgers met 1000+ calorieen zijn de norm geworden. Als je dat als tussendoor neemt op het station en dan nog eens lekker warm eet 's avonds, dan zal het op den duur je opbreken...

PS - Voor de rasminners, ik zeg BIJNA alles... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je sla en augurk en komkommer tussen de broodjes stopt wel ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede hamburger bevat eigenlijk alles wat je lichaam nodig heeft.

Tomaten (Anti-oxidanten) & vitamines
Sla - Vitamines & vezels
Augurk - Vitamines Zuren & vezels
Brood - Zetmeel, vezels en Vit B
Vlees - Allerlei eiwitten
Mayonaise - Vetten & eiwitten

Het nadeel is, dat ze bij de fastfood ketens de echte hamburgers hebben omgevormt tot een calorienbom waar nog weinig vers spul in te vinden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met (mager) rundvlees, sla en ui is niets mis; wel met een aantal toevoegingen. Het obligate broodje is geen volkoren- maar wittebrood, de sauzen zijn meestal vergeven van de suiker. Zeker als je supersized hamburgers eet dan tikken die calorierijke smaakmakers, geraffineerde koolhydraten, nogal aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker wel, het is allemaal waardevol voedsel, maar het zit em in de maat waar een hamburger uit bestaat.
Ik kan zelf best goed een hamburger maken die echt gezond is, maar dan is de verhouding van receptuur toch iets anders dan die van de cafetaria, en zal de mijne geen vlees bevatten. En lekker veel rucola :-)