Is kaas slechter dan hagelslag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hagelslag met kaassmaak, zou dat wat zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet er net als bij de hagelslag ook zo'n filmpje om, anders droogt het wel erg uit. Maar wie weet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker!

Antwoorden (6)

Als iemand een kaas op mijn hoofd laat vallen is dat minder prettig dan als iemand een hagelslagje op mijn hoofd laat vallen.

maar dat bedoel je niet denk ik...

Kaas en hagelslag zijn verschillende voedingsmiddelen. In hagelslag zit veel suiker, en dat hebben we niet nodig. In kaas zit veel (verzadigd) vet, en dat hebben we niet nodig.

lood om oud ijzer wat mij betreft.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in kaas zit heel veel zout. +
Ze zeggen van wel, Hij is geloof ik ook uit de schijf van 5 gehaald.
Maar onze ouders en grootouders zijn toch allemaal groot en sterk geworden door een boterham met kaas!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even goed, even slecht. Zoals met alles, met mate kan het allemaal geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaas bevat verzadigde vetten en zout - dat is niet zo gezond voor je. Maar kaas bevat ook eiwitten, vitamines en mineralen.
Hagelslag bevat chocola waar je opgewekt van wordt, maar per 100 gram meer calorieën dan kaas (je doet alleen niet net zoveel gewicht van beide op een boterham), minder mineralen, vitaminen en eiwitten.
Overzicht totale voedingswaardes in de links.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verse , magere (zachte) kaas is denk ik beter dan hagelslag.
Goudse of Leerdammer ( en dit soort kazen) bevatten een vet dat stolt als het koel is.
Dit is niet erg gezond. Als je er veel van eet is dat niet goed voor het cholesterolgehalte in je bloed. Als je daar teveel van hebt, slibben je aderen dicht en bestaat er kans op een hartinfarct of een herseninfarct.
Maar chocolade bevat doorgaans veel suiker en dat is ook niet erg gezond. Suiker is slecht voor het gebit, maakt dik, en werkt ongunstig ( las ik in uitslagen van onderzoeken) op de spiermassa.
Als je al al een te hoog cholesterolgehalte in je bloed hebt, kun je denk ik beter voor een broodje hagel kiezen. Of de magere, verse kaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hagelslag valt onder de categorie snoep. Kaas is een volwaardig, eiwitrijk voedingsmiddel. Goudse kaas bevat naast eiwit veel calcium en vitamines A, B en D, 10% verzadigd en 5% onverzadigd vet. Voor de schadelijkheid van verzadigd vet voor onze gezondheid is geen enkel wetenschappelijk bewijs. Daarentegen is suiker, het hoofdbestanddeel van snoep, het beste middel om je bloedvetwaarden in de rode cijfers te helpen.

Het totale voedingspatroon is van belang. Eén enkele boterham met hagelslag in een verder evenwichtig voedingspatroon is minder slecht dan alleen maar boterhammen met kas eten.