Vrienden van me hebben een Chiwawa hond en die voeren ze graag soms chocola. Maar is dat wel goed voor dat beessie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook kennissen die geven hun Chiwawa elke dag heel wat chocola, ze geloven niet dat het slecht voor het arme beestje is :-(

Het beste antwoord

Chocola is erg slecht voor honden. De stof theomobrine(zit in de cacao boon) is vergif voor honden. Het tast de hartspier aan. Voor de mens is het geen probleem maar bij de hond duurt het 6 dagen voordat het spul uit het lichaam is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

chocola is het allerslechts voor een hond dat er bestaat.
ze kunnen de stoffen niet aan. cacao voor een hond is dodelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Check deze site http://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_30-Chocolade.php
Chocolade is giftig voor honden. Op deze site staan de hoeveelheden aangegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Check deze site
http://www.kynotrim.nl/trimsalon.php?content=informatie/chocoladevergiftiging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ca. 12 gram is voor de meeste honden dodelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is zeker NIET goed voor de hond!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet goed?? Het is dodelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel onverstandig om honden, dus ook de chihuahua, chocolade te geven.

Dit schrijft Wikipedia er over:
Chocolade kan voor honden en paarden echter dodelijk zijn, omdat hun metabolisme theobromine niet kan omzetten. Als honden chocolade eten, blijft de theobromine 20 uur in het bloed circuleren. Het kan epileptische aanvallen, hartinfarcten, interne bloedingen, en ten slotte de dood veroorzaken. Milde verschijnselen zijn: rillen, krampen, verhoogde hartslag, braken en diarree. Als een hond chocolade eet, breng hem dan naar de dierenarts. Het geven van zout om de hond te laten braken is geen goede oplossing omdat de hond kan overlijden ten gevolge van een zoutvergiftiging. Een hond van 10 kilo kan van 12,5 gram pure chocolade al verschijnselen krijgen. Van melkchocolade moet een hond 10 keer zoveel eten om de gevolgen te ervaren.