Waarschijnlijk wel: De nuttige zaken in chocolade sitten in de cacao, welke in witte chocolade niet gebruikt wordt. Zo is pure chocolade beter dan melk chocolade:

wiki[http://nl.wikipedia.org/wiki/Chocolade#Gezondheid]
Gezondheid

De Zutphen Ouderen Studie heeft vanaf 1960 onderzoek gedaan naar de effecten van chocolade op de gezondheid. In 1985 heeft zij haar onderzoek verder uitgebreid. Hieruit zijn twee aparte analyses tevoorschijn gekomen die op 27 februari 2006 zijn gepubliceerd in het Amerikaanse medisch-wetenschappelijke tijdschrift Archives of Internal Medicine.

Het was reeds bekend geworden dat chocolade gunstig uitwerkt op de bloeddruk en de bloedvaten dankzij de antioxidanten (flavanolen) in cacao. Men ging daarom na of er ook een gunstige uitwerking zou zijn ten aanzien van het overlijden aan hart- en vaatziekten, en dat blijkt inderdaad het geval te zijn. Veel chocolade eten brengt het overlijdensrisico met de helft terug. Hiervoor is nodig dat men per dag vier gram cacao binnenkrijgt. Dit kan worden verkregen door tien gram pure of dertien gram melkchocolade dagelijks te nuttigen.[bron?]

Ook zit er in chocolade een kleine hoeveelheid aan giftige stoffen. Echter is het menselijk lichaam voldoende in staat deze giftige stof te verwerken zonder nadelige gevolgen.

Hier staat uiteraard tegenover dat het eten van melkchocolade gebitsbedervend kan zijn wanneer men onvoldoende de tanden poetst. De chocolade kan zelf niet gaatjes veroorzaken, maar wel verergeren, net zoals bij andere voedingsmiddelen.

Het is bij melkchocolade wel zo dat er meer melk en suiker aanwezig is dan bij pure chocolade. Pure chocolade is bij veel mensen minder geliefd, maar het is hoogstwaarschijnlijk gezonder dan melkchocolade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

witte chocolade is eigenlijk geen chocolade omdat er geen cacao inzit. Het is eigenlijk een klompje boter.
Pure chocolade is eigenlijk het gezondste, maar misschien iets minder lekkerder dan de zoetere variant.. de melk chocolade
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe donkerder hoe gezonder. Dus hoe lichter hoe ongezonder. Witte chocolade is geen chocolade, is alleen cacaoboter of nog erger...
xtra Pure choco schijnt zelfs goed te zijn voor je