Er bestaat mager varkensvlees en vet rundvlees. In principe heeft elk beest wel vet, en als je de verkeerde delen van dat beest op je bord krijgt heb je vet eten.
Dan heb ik het over runderen, schapen, geiten, paarden, struisvogels, kip, kalkoen, etc.
Voor vis heb je vette vis, alleen die bevat veelal de Omega3 vetten. Dan praat je over zalm, makreel, haring, paling, forel en dan in mindere mate tonijn en zo.
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Vlees van vis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lamsvlees, eend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beesten, die niet gefokt worden zijn over het algemeen niet vet.
herten en reeën, kangaroos, Kippen, kalkoenen, duiven, kwartel, Krokodil, Eenden, slangen, krabben en kreeften, koeien, buffels, lama’s , zwijnen, hazen, konijnen,Schapen, vissen ... en ga zo maar door.

Vette beesten heb ik aangegeven met een hoofdletter.en
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mindebiel: geef eens aan wat jij fout ziet.
rund os paard schaap geit slang struisvogel konijn haas hond zwijn hert elanders eend kip fazant en waarschijnlijk ook kat(je weet niet wat je eet by de thai en/of chinees)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eend is erg vet,
Het vel van de kip is erg vet,
Sukadelappen of riblappen zijn relatief vet.
Lamsvlees is bijna zo vet als varkensvlees.

Vet is nodig voor de opname van de vitamines ATeveel vet is echter niet goed, wissel daarom vette soorten af met magere.Als het kan pas dan een magere nereidingswijze toe zoals grillen of bakkerellen.
Ook de soort vet is belangrijk. Verzadigde vetten kunnen het cholesterolgehalte in het bloed verhogen. Onverzadigde vetten blijken in staat het cholesterol te verlagen. Wist je dat in varkensvlees, kip en kalkoen de onverzadigde vetten meer dan de helft uitmaken van de totale hoeveelheid vet? Het is dus niet zo dat varkensvet altijd vet is en rundvlees altijd mager. Varkens filet, varkenshaas en ongepaneerde schnitzel zijn bijv. magere vleesproducten.
amc
13 jaar geleden
En vergeet de gans niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwaan hert ree struisvogel muskus rat bever(duitsland word gefokt)duif everzwijn vos krokodil kanggaroo