Hoe kan ik beter 's ochtends eten?

Ik heb het heel vaak dat ik er geen zin in heb om te eten.. wat natuurlijk niet goed is..
en ik ben nogal kieskeurig met eten.. de ene keer kan ik een brood eten en de andere keer weer niet. het wisselt gewoon te vaak dat ik zelf niet eens meer weet welke voedsel ik 's ochtends kan eten... ik kan opzich wel eten maar na paar happen heb ik er geen zin in meer...

Weet jij het antwoord?

/2500

zoek iets wat je echt lekker vind en wissel per dag van ontbijt.b.v.de ene dag geroosterd brood,de volgende dag muesli met yoghurt enz.afwisseling wil wel eens werken en s`morgens eten is t beste om de dag mee te beginnen.

Neem die wake-up shake van Brinta als die nog bestaat, de banaansmaak, die is voedzaam en lekker. Toegevoegd na 22 minuten: Wake up! heet het, kijk: Toegevoegd na 22 minuten: Voedzaam: Brinta Wake Up! Banaan is een lekker en gezond drinkontbijt. Je proeft de volle smaak van lichtgeroosterde en gepofte rijst, gerst en tarwe, in combinatie met banaan. Brinta Wake Up! bevat, per portie, 25% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid belangrijke vitaminen en ijzer. Toegevoegd na 3 uur: De banaansmaak is niet zo sterk, ik heb hem net weer geprobeerd na veeeeel jaar. Tip: neem de naturel variant van Wake up! en gebruik dan Campina fruitmelk i.p.v. gewone melk: Toegevoegd na 3 uur: Ow, mag maar één plaatje doen... Dus ik verander hem even om de fruitmelk te laten zien: Toegevoegd na 3 uur: Ow, lag aan het plaatje... sorry sorry...

Ik krijg 's morgens, vooral als ik vroege dienst heb, ook geen brood weg, dus ik neem óf een drinkontbijt, óf ik maak vers fruit klaar, evt met yoghurt. In deze tijd dus vaak aardbeien, kersen, abrikozen, nectarines : ik heb een schaaltje naast m'n koffie staan, en als ik m'n gezicht erop smeer, neem ik elke keer een hapje. Als ik meer tijd hen maak ik vaak iets met een eitje : toast met gekookt ei, roerei met tomaat en bieslook. En als ik op 'brunchtijd' pas iets ga eten, maak ik vaak een omelet : met kaas, champignons, tomaat, kruiden - waar ik toevallig zin in heb, en wat ik in huis heb. (Ik eet sowieso niet zo veel brood, omdat ik erg let op m'n koolhydraten, ivm dreigende vetrolletjes op ongewenste plaatsen, en ik eet dan liever bij m'n warme eten iets van stokbrood met knoflookboter erbij.)

Je hebt van die pakjes Goedemorgen (0.5) liter waar fruit, zuivel en vezelfs inzitten. Eén pakje bevat voedingsstoffen voor het ontbijt. Het ligt niet zwaar op de maag en je kunt het overal mee naar toe nemen, je hoeft het dus ook niet per se in een keer op te drinken. Als je geen zin hebt om echt te eten, zorg dan dat je dat pakje naast je hebt staan zodat je om de zoveel minuten weer een paar slokken neemt. Het is waarschijnlijk niet het meest optimale ontbijt (er zit volgens mij wel wat suiker in etc.) maar het is beter dan niks! Want de dag starten op een lege maag heeft nog nooit iemand goed gedaan.

's Ochtends eten kun je leren. Je kunt het beste beginnen met fruit en warm drinken bv groene thee, gekookt water. Deze combinatie zorgt ervoor dat je darmen aan de slag gaan. Fruit wordt snel opgenomen en valt daardoor ook een stuk lichter. In een verdere fase kan je dit afwisselen met muesli (dus geen cruesli) of wellicht een boterham

Ik heb 's ochtends ook nooit trek, ik eet altijd een volkoren cracker met een plakje kaas (lekker licht) met een glas verser j'us of een smoothie. En als ik een paar uur later weer honger krijg, dan eet ik weer iets.

Ik eet altijd op mijn werk een bakje yoghurt met suikervrije ranja erdoorheen, zo hoef ik ook niet 's ochtends vroeg te eten. Als ik hier weer op uit ben gekeken dan vers fruit, of een glas hero drinkontbijt. Maar wel altijd op mijn werk.

stel een einddoel vast met een beloning. bijvoorbeeld: Als ik twee weken lang iedere ochtend 1 boterham eet krijg ik een nieuwe game oid. (weet niet waar je van houd) begin gewoon bij iets lichts, en eindig met normale dingen (brood) Toegevoegd na 2 minuten: of neem iedere ochtend een gezonde smoothie: banaan, appel, aarbei. beetje melk erbij, shaken en je bent weer lekker gevuld. natuurlijk moet je wel een ........ shakerding hebben. (ben de naam ff vergeten, als je het weet, zet het dan bij reacties. Toegevoegd na 2 dagen: ik bedoel blender.

Nu, dan stop je toch na een paar happen? Alles.. echt alles beter dan niet eten. Zoek het, als je geen ochtendknager bent, ( om te beginnen) in iets licht verteerbaars. Een beschuitje met een dun schraapseltje (echt lekkere en gezonde) boter met een vliesdun laagje lievelings kaas, bijvoorbeeld. Niet meteen 2 enorme volkoren plakken met roomboter en een vingerdikke schijf kaas. (Krijg ik ook niet weg hoor..) Wissel ook af. Kook (bij wat extra tijd) eens een eitje, probeer eens iets heel anders ( van die vlokken, crackers , fruitontbijtje, sapje, glaasje jus, bekertje ijskoude melk, tomaatje op een wit boordje, bolletje met jonge kaas, roggesneetje met roomboter of smeerkaas.. Wat je ook doet: neem er wel de tijd voor. Zeker zoveel tijd als voor de lunch of het avondeten. Dek de tafel ook ( eventueel de vorige dag al) en lees hooguit ondertussen de krant. Het is goed om je te realiseren dat het ontbijt een prominente plaats in je dagprogramma inneemt. En als je een roker bent: wacht daar in elk geval mee, tot NA het ontbijt.

Hoeveel je eet is niet zo belangrijk. Wat je eet is veel belangrijker. Het is wel zo dat als je minder eet de kans groter is dat je de noodzakelijke voedingsstoffen niet binnenkrijgt en dat kan o.a. een gebrek aan eetlust veroorzaken. Eet je graanproducten, neem dan volkoren. Wees niet bang voor een beetje vet, want dat heb je nodig. Als een dikke plak kaas of vleeswaar je tegenstaan, neem dan een dunne plak. Stukje fruit bij het ontbijt is ook prima, desnoods een half stukje. Lekker en gezond gaan prima samen. Experimenteer er een beetje mee, voor zover je die ruimte hebt, maar dwing jezelf niet om grote hoeveelheden naar binnen te werken.

Ik ben een avondmens en ik hou van eten, behalve als ik net wakker ben. Dus als ik moet werken, neem ik iets mee dat ik kan eten als ik eenmaal een beetje wakker ben (vaak na een uur of zo). En ik moet afwisselen, soms brood (wissel met soorten, met beleg, met klaarmaken: gewoon, toast, tosti, enz), soms fruit (denk ook aan shakes), ik heb weleens om 7 uur 's ochtends nasi staan opwarmen. En nog steeds krijg ik soms echt niks naar binnen, dan schuif ik het maar wat vooruit en eet om elf uur iets (maar geheid dat ik dan in de middag en de avond enorme snaaitrek krijg). Ooit werkte ik ergens waar ik heel vroeg moest beginnen en dan hielp een vast ochtendritueel goed: uit bed, naar de plee, brood in het tostiding, wassen, dan was het brood klaar en rook het lekker en was ik ook wat wakkerder, en de tosti at ik dan op de fiets op ;p

Tja, dat is lastig, want je weet waarschijnlijk wel dat ontbijten juist heel goed voor je is. Als je zin hebt in zoet, maak dan een lekker fruitsalade met een schep (soja)yoghurt of een paar rijstwafels met banaan (en honing evt.) Wil je hartig, neem dat een geroosterde boterham met iets sambal of mosterd en bijvoorbeeld courgette of tomaat. En als je een neutrale smaak wilt, dan is een papje ook zo gemaakt, bijvoorbeeld amaranthpap of havermout met (soja)melk 2 minuten in de magnetron en even laten staan.

Ik denk dat je er meer aan hebt als je je idee-van-ik-heb-geen-zin-in-ontbijt verandert. Je geeft zelf al aan dat 'dat natuurlijk helemaal niet goed is'. Als je zegt dat je 'geen zin hebt' zit dat helemaal tussen je oren. Denk maar zo: als je met de auto naar Parijs gaat, tank je toch vóórdat je de weg op gaat? en niet pas achteraf... heel simpel. Gewoon de keuze maken dat je voor jezelf zorgt. Iedereen weet dat een goed ontbijt belangrijk is, dus niet moeilijk doen en geef die schop onder je kont en eet 's morgens zoveel mogelijk volkoren/vezels en fruit! Je zult zien dat je de hele dag beter doorkomt.

ontbijt is de belangrijkste maaltijd op de dag..... onzin, ik ontbijt zelden. Groot gedeelte van alle ophef heeft te maken met de voedingindustrie. Eet gewoon wanneer je zin hebt, de slogan 3 maaltijden per dag is echt al achterhaald. Maar vooral, eet gewoon met mate, en verder gewoon bewegen. Als je honger hebt, eten, meestal geeft je lichaam wel aan wat je nodig hebt. Honderden jaren geleden dachten mensen ook niet, het ontbijt is belangrijk, en ondanks beperkt voedsel qua gezond eten viel het toen ook allemaal mee. Eet gewoon de hele dag door waar je zin in hebt, met mate, en je bent gezond bezig. Geen zin in ontbijt? Dan maar niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100