Hoe kan ik iets lekkers maken van zure augurken (zie uitleg)?

Ik heb per ongeluk een pot zure augurken gekocht, normaal eet ik bij bami of nasi altijd zoetzure augurken. Ik vind de zure augurken helemaal niet lekker, veel te zuur dus.
Weggooien is zonde, wat kan ik ermee doen, zodat ik ze toch lekker vind?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Zure augurken zijn ( heel fijngesneden) erg lekker in salades. Zeker in een bietensalade (wat viseters graag met haring eten), maar ook in huzarensalade, aardappelsalade door groene salade bij bruine ( of andere) bonen, door koolsalades en gemengd met komkommersalade. Een weinig door gevulde eieren is trouwens ook een verrassing. Ik vind de zoetzure daar meestal te zoetig voor.
Als je het teveel van het zure vindt, kun je uiteraard ook een avond voor gebruik een paar schepjes suiker aan het vocht toevoegen. Dat trekt er vrij snel in waardoor je ze automatisch omdoopt in zoetzure bommen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik vind ze lekker door bijv aardappelsalade (heerlijk nu, met de krieltjes...) en door bijv zelfgemaakte sauce tartare : die uit potjes vind ik altijd te vettig.
Ook als bijgerecht bij raclette vind ik zure augurken lekkerder dan zoet-zure.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij rollen er altijd boterham worst om heen.
dan is het een heerlijke snack,
even een cocktailprikker in het midden steken
13 jaar geleden
De inlegazijn van de augurken in een RVS pan doen en suiker er aan toevoegen, tot het naar jou smaak is. De augurken in plakjes snijden en heel even aan de kokende inlegazijn toevoegen, zodat de bacterieen dood zijn.Dan alles snel afkoelen in een bak koud water en in de pot doen, zonder het met je vingers aan te raken en koel wegzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snijd de augurken in plakjes/stukjes en bak ze mee met de nasi/bami. Door het bakken gaat de zure smaak eraf. Ook lekker door roerei zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een stukje kaas of een plakje cervelaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kan je ze nog ruilen?(als er nog niks uit is tenminste)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, heb er al een paar gegeten.
Maak eens een bietensalade met de augurken en wat verse geitenkaas. Alles fijn snijden en er een scheut balsamicoazijn over doen met wat peper. Lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop plakjes salami, een tot twee ons
afhankelijk van de hoeveelheid augurken

snij de augurken in vieren
rol deze in een plakje salami
mmmmmmm - smullen maar
en: smaakt het?