Frou-frou [geritsel], klanknabootsend gevormd.
Een onomatopee dus, een woord dat klinkt naar wat het beschrijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de verklaring die Van Dale geeft voor de herkomst van de naam van het koekje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frou-frou?
De Van Dale weer: 'Vertoon van ritselende (kanten of zijden) onderkleren.' Dus twee minnen vind ik onzin, dus plus.

Andere antwoorden (3)

Wild guess:
Ik denk dat iemand van Verkade naar een voorstelling is geweest van Frou Frou, een Brits artiestenduo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat duo is uit 2002 of zo, die koekjes bestaan al veel langer.
Frou frou wafeltjes lijken op andere wafels, ponywafels. En frou frou is een puzzelwoord voor ponyhaar. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betekend in het Fries vrouw mischien heeft het daar mee te maken.