Waar worden kibbelingvisjes gevangen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kibbelingvisjes worden doorgaans gevangen in frituurpannen. De verspreiding van deze pannen is als volgt: Elk groot dorp of stad heeft een of meerdere viswinkels waar deze vissoort rond het middaguur aan de oppervlakte van het hete vet verschijnt, in afwachting op hongerige monden. Daarnaast heb je ook nog de reizende kibbeling. Deze is aan te treffen in mobiele viswinkels, die verschillende steden/dorpen aandoen. Ze bijten trouwens niet in de hengel, je hebt een goed schepnet gemaakt van metaal nodig. Ik zal ook niet aanraden ze met de handen te vangen...

Kibbeling is geen vis, het wordt traditioneel gemaakt van kabeljauw. Tegenwoordig zie je echter veel dat er goedkopere vissoorten worden gebruikt zoals pollak, heek, wijting en koolvis.

Kibbeling wordt van kabeljauw gemaakt, ik weet niet waar ze worden gevangen...

"Kibbelingen zijn gebakken graadloze stukjes kabeljauw en worden ook als lekkerbekjes verkocht. De kabeljauw is inmiddels door overbevissing vrijwel verdwenen en goedkopere witvissoorten als wijting, koolvis e.d. worden als kibbeling verkocht .Het is schandalig dat "visshops",vaak veel te grote en slordig uitgesneden hompen vis onder de de naam kibbeling en overdekt met kruidenpoeder tezamen met een dipsausje voor kabeljauwprijs verkopen. Maar de mensen kopen het toch , het zijn net meeuwen, ze eten alles".

Aan het eind van het voorjaar zwemmen grote scholen kibbelingvisjes naar het noorden van de noordzee om daar te paaien. Net ten noorden van de paaigrond van de grote stokvis en de zure haring.

in de kibbelingzee met kibbelingschepen dacht ik. maar alle gekheid op een stokje; Ik dacht dat kibbeling verzamelnaam is voor een paar types witvis

Snappen jullie nou echt niet dat deze man/vrouw op een geinig antwoord zit te wachten? De echte kibbeling wordt overigens gemaakt van Kabeljauw-wangen ! (dit even voor diegenen die denken te weten waar het van gemaakt wordt) Toegevoegd op 01-05-2009 13:32:09 Voor Ed met zijn opmerking dat de kop er af gaat: Juist die grote stukken kibbeling wijzen erop dat het niet is gemaakt waar het eigenlijk van gemaakt moet worden. Voor veel visboeren is dit gewoon te duur. Je moet het maar weten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100