Kibbelingvisjes worden doorgaans gevangen in frituurpannen. De verspreiding van deze pannen is als volgt: Elk groot dorp of stad heeft een of meerdere viswinkels waar deze vissoort rond het middaguur aan de oppervlakte van het hete vet verschijnt, in afwachting op hongerige monden.

Daarnaast heb je ook nog de reizende kibbeling. Deze is aan te treffen in mobiele viswinkels, die verschillende steden/dorpen aandoen.

Ze bijten trouwens niet in de hengel, je hebt een goed schepnet gemaakt van metaal nodig. Ik zal ook niet aanraden ze met de handen te vangen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
applaus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha

Andere antwoorden (6)

Kibbeling is geen vis, het wordt traditioneel gemaakt van kabeljauw. Tegenwoordig zie je echter veel dat er goedkopere vissoorten worden gebruikt zoals pollak, heek, wijting en koolvis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kibbeling wordt van kabeljauw gemaakt, ik weet niet waar ze worden gevangen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Kibbelingen zijn gebakken graadloze stukjes kabeljauw en worden ook als lekkerbekjes verkocht.
De kabeljauw is inmiddels door overbevissing vrijwel verdwenen en goedkopere witvissoorten als wijting, koolvis e.d. worden als kibbeling verkocht .Het is schandalig dat "visshops",vaak veel te grote en slordig uitgesneden hompen vis onder de de naam kibbeling en overdekt met kruidenpoeder tezamen met een dipsausje voor kabeljauwprijs verkopen. Maar de mensen kopen het toch , het zijn net meeuwen, ze eten alles".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan het eind van het voorjaar zwemmen grote scholen kibbelingvisjes naar het noorden van de noordzee om daar te paaien. Net ten noorden van de paaigrond van de grote stokvis en de zure haring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang dat deze verwijderd wordt eddijst. Antwoordman had een bijna soortgelijk antwoord op deze vraag en mijn reactie op zijn antwoord ging ook over stokvis en zure haring, maar het antwoord is verwijderd, inclusief mijn reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dan de vraag roept zo een antwoord op! Ik vind dit niet een vraag voor GV Kibbelingvisjes!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent de smiley vergeten ... jammer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Eddijst, ik ben het wel met je eens hoor dat de vraag hier een beetje vraagt, net zoiets als wanneer ik ga vragen waar de frikandelbeestjes in het wild voorkomen of zo. Het viel me alleen op omdat ik dus zelf een reactie had gegeven op een antwoord met stokvis en zure haring erin. Maar misschien zijn de moderators je wel goed gezind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit meer op het randje, dat is het spel.
in de kibbelingzee met kibbelingschepen dacht ik. maar alle gekheid op een stokje; Ik dacht dat kibbeling verzamelnaam is voor een paar types witvis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snappen jullie nou echt niet dat deze man/vrouw op een geinig antwoord zit te wachten? De echte kibbeling wordt overigens gemaakt van Kabeljauw-wangen ! (dit even voor diegenen die denken te weten waar het van gemaakt wordt)

Toegevoegd op 01-05-2009 13:32:09
Voor Ed met zijn opmerking dat de kop er af gaat: Juist die grote stukken kibbeling wijzen erop dat het niet is gemaakt waar het eigenlijk van gemaakt moet worden. Voor veel visboeren is dit gewoon te duur. Je moet het maar weten.