Waarom zijn hopscheuten zo verschrikkelijk duur?

Ik he enkele maanden voor het eerst in mijn leven hopscheuten gegeten.
Typisch verfijnde groente uit onze contreien .
Hoppe wordt toch tamelijk veel verbouwd?
Waarom dan zo duur?

Toegevoegd na 16 minuten:
120 € per kilo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had er nog nooit van gehoord, dus weer wat geleerd vandaag +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien ik ze zelf niet betaalde (was Paasetentje) heb ik er van genoten ...traag gegeten en extra op de smaak gelet.
Wel....het is lekker (als je van asperges houdt moet je het eens eten... beetje in zelfde smaakpalet )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je ook waar je het kan kopen? Ik was ernaar op zoek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nu niet het seizoen , ik denk de vroeglente.
Ik heb ze nog maar alleen gegeten in een restaurant.
In Vlaanderen zijn wel een paar adressen; In Nederland weet ik niet.
http://www.fruitpaleis.be/

Antwoorden (3)

Hopscheuten worden gezien als een ware delicatesse. Omdat ze maar in een hele korte periode van het jaar te verkrijgen zijn, is het een exclusief product, en exclusieve producten zijn nou eenmaal duur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hopscheuten moeten worden gestoken als ze nog in de grond zitten. Dit is bewerkelijk en duur dus. Bovendien worden de scheuten gezien als een delicatesse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hopscheuten zijn duur en moeilijk te verkrijgen. Deze zeldzaamheid is voornamelijk te wijten aan hoge productiekosten veroorzaakt door intensieve handenarbeid. De tweede oorzaak voor deze schaarste is het verminderen van de oppervlakte, in onze streken, voorbehouden aan de hopteelt. Maar indien u deze delicate groente toch ergens kan bemachtigen, aarzel dan niet en koop er een kleine hoeveelheid van. Het loont de moeite.