Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik las een bericht in de krant over brand in een notenbranderij, en vraag me nu af waarom noten eigenlijk gebrandt moeten worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
861

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het hangt er vanaf, veel noten zijn rauw giftig en gefrituurd of geroosterd niet meer (omdat het gif dan omgezet is).
Pinda's (geen noot maar een peulvrucht) kun je wel rauw eten maar dat is domweg niet lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is om er smaak aan te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een keer in Indonesië kreeg ik ongebrande pinda's. Nou, ik kan je vertellen dat die echt niet smaken! Noten worden meestal licht gebrand om besmettingen op te heffen.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinda's zijn eigenlijk peulvruchten, en smaken inderdaad rauw helemaal niet lekker!
Noten móeten niet gebrand worden, want ongebrande noten zijn volop te koop en erg lekker. Het branden van noten geeft er een aparte smaak aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rauwe noten zijn best te eten (niet smerig, ook niet heel erg lekker), maar gebrande noten zijn zoveel lekkerder! Het branden veranderd iets in de structuur en de smaak komt beter tot z'n recht.
Bijvoorbeeld amandelen bevatten gifstoffen als ze nog rauw zijn, en dat proef je (bitter!).

Vergis je niet met pinda's, dit zijn geen noten maar peulvruchten. Stel je voor dat je rauwe bonen eet, dat smaakt ook niet, en is ook moeilijk verteerbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding