Welke voedsel combinaties leiden tot meer eiwit opname in het lichaam.

Ik weet dat als je bijvoorbeeld rijst met pindasaus eet je lichaam makkelijker en sneller het eiwit opneemt uit het voedsel,
Ik heb al wat combinaties, maar weet iemand nog meer combinaties van voedsel waardoor je lichaam meer eiwit opneemt.
p.s ik hoef niet te weten in welke voedsel veel eiwit zit,en ook niet over eiwit shakes,ik zoek alleen naar voedselcombinaties.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wie vegetarisch eet , doet er goed aan eiwitrijke peulvruchten met granen te combineren. Bijvoorbeeld: erwtensoep met roggebrood De granen bevatten stoffen die opname van de eiwitten bevorderen.

Ik vind het, eerlijk gezegd, nogal een verschil maken of je vraag uit vegetarische of uit krachtsportoverwegingen voortkomt. Voor beide invalshoeken geldt dat het belangrijk is om in de eerste plaat te letten op de essentiële (lichaamseigen) aminozuren. Niet-vegetariërs krijgen die dagelijks makkelijk binnen met normale porties vlees(-waren) vis en kaas. Vegetariërs die wel melkproducten, kaas en eieren eten komen over het algemeen ook goed aan hun trekken. Veganisten en vegetariërs die zo min mogelijk dierlijke voedsel willen eten doen er inderdaad goed aan om uitgekookt te combineren. Planten bevatten niet alle essentiële aminozuren in voldoende mate. Door twee verschillende soorten plantaardige producten te combineren, zoals bijvoorbeeld maïs en granen met bonen, vergroot je de biologische waarde oftewel het percentage bruikbaar eiwit voor je lichaam.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Essenti%C3%AB...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100