verslaafd aan chips

hallo,
ik ben een jongen van 17 jaar en zit met een probleempje.. Ik ben nogal verslaafd aan doritos hot chili pepper, Ik wil hier heel graag wat mee minderen want het gaat echt veel te ver ! ik eet elke week 2 zakken en denk maar niet dat die 2 zakken het langer uithoud dan 6 uur.. ik hoop dat iemand goede raad voor me heeft
Mvg, Mike

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een zak chips eet dan doe ik er anderhalf uur over. En 2 per week is echt niet heel veel hoor. Wel te veel maar ik vind het woord verslaafd wel overdreven. Sommige mensen eten veel meer chips. Ik 1 of 2 per week.

Het beste antwoord

Dat kan komen door het effect van smaakversterkers, je lichaam wil er steeds maar meer van. Dat is voor jou niet zo goed, maar des te beter voor de "Doritos fabriek".
Probeer eens een andere snack te nemen zonder de smaakversterkers en na 2 weken is je verslaving bijna weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga het proberen. Het is duidelijk dat er verandering in moet komen ! bedankt.

Andere antwoorden (10)

Twee zakken is wel veel, maar het kan natuurlijk erger. Dat is al iets positiefs.
Bij een verslaving helpt het ook wel om iets niet jezelf je verbieden, maar gewoon elke dag zeggen: vandaag niet. Zo is het minder moeilijk omdat je niet de heletijd in je hoofd hebt "het mag niet". Zo stel je het helemaal uit tot je er lang mee bent gestopt. Dan zou je af en toe een schaaltje kunnen nemen met daar wat Doritos in. En geniet aub dan ook echt van de smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je thuis woont en je ouders voor de boodschappen zorgen.

Je verbiedt ze gewoon om dat spul in huis te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je kan beter verslaafd zijn aan de ships dan aan de drugs
maar om je verslaving onder controle te houden zou je bv een zak kunnen kopen en dan bv 3 min eten en dan weg leggen tot de volgende dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gast je bent 17, je beweegt nog genoeg dus wat maakt het uit?

2 zakken per week, dat valt nog wel mee hoor trouwens, en man Doritos hot chili pepper vind ik ook waanzinnig lekker. Dus volgens mij geen verslaving maar gewoon een aanbidder van lekker eten.

Trouwens je doet er wel erg lang over een zak 6 uur....

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, 3 uur over een zak. Verkeerd gelezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem met dit soort snacks is ‘de eerste’.
Als je er 1 genomen hebt, kun je (bijna) niet meer stoppen.
Er zit iets in die zoutjes, waardoor je gewoon blijft eten.
Mijn tip is dan ook om de zak zolang mogelijk dicht te laten, want dan is de verleiding nog redelijk onder controle. Probeer elke keer wat langer ervan af te blijven en stel jezelf een (niet dikmakende) beloning in het vooruitzicht als het lukt ervan af te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg tegen jezelf en iedereen om je heen dat je GEEN Dorito's meer mag eten en zodra ze je zien je er op aan moeten spreken. Wel zwak overigens dat je zelf niet kunt minderen, maar het is een oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spreek met jezelf af wanneer je wel Doritos mag eten, b.v. in 't weekend mag je 's avonds een bakje. En spreek met jezelf af hoe groot de portie is die je mag hebben (zoek een mooi standaard-portie-bakje en gebruik dat altijd). Probeer je nu netjes aan je eigen afspraken te houden.

Maar eerlijk gezegd vind ik dat je niet echt een probleem hebt hoor Mike. Als je genoeg beweegt en niet te dik bent, kan jouw 17-jarige lijf best 2 zakken Doritos per week hebben.
En als je nou echt wil stoppen, verbied je je vader / moeder gewoon om ze mee te brengen uit de supermarkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben precies net van mijn chips verslaving aan het af komen. Ik heb gemerkt dat het beter is ze direct helemaal af te zweren en gewoon een paar weken sterk te zijn.

Minderen is geen optie, waarom? In eerste instantie kun je het bij een klein beetje houden, maar hoe meer je jezelf toe laat, na een paar weken verslind je weer een hele zak.

Na ongeveer 1,5 maand. zo ver ben ik nu. Kan ik bij iedereen de chips laten staan en loop ik er makkelijker langs in de supermarkt.

en als er dan eenmaal een zak voor je ligt, heb je ineens aan een paar handjes vol genoeg.....

volhouden is het grote woord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bepaal tevoren wat je neemt als je toch iets ongezonds neemt. Gooi wat chips in een bakje en ga niet met een mega grote zak voor de buis zitten. Tien tegen één dat de zak helemaal leeg gaat. Bepaal dus tevoren hoe groot het portie wordt door het in een bakje te doen en houdt je daar aan!
Eet voor het grootste deel gezonde maaltijden,
hoe gezonder je eet, voeding rijk aan essentiële bouwstoffen des te minder zal je lichaam ‘snakken’ naar tussendoortjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon niet meer naar de Supermarkt gaan... En op je portemonnee een briefje met de tekst ''No Doritos'' plakken.