Scampi met kruidenkaas;

Snipper een ui en pers 1 t. knoflook uit en fruit dit in een wok in hete arachideolie. Olijfolie mag natuurlijk ook maar arachide is smaakneutraler. Als de ui glazig is, doe er dan
wat champignonstukjes in en bak ze rustig mee. Snijd prei, wortel en courgette in fijne reepjes en voeg toe aan het ui/champignonmengsel. Voeg meteen water toe en ½
bouillonblokje. laat stoven tot de groente gaar is.
Voeg dan 2 volle eetl. kruidenkaas (boursin is lekker) peper, zout en pilipilipeper (gedroogde spaanse peper)als je van pittig houdt. Roer een paar keer om. Als de groente gaar is, bak dan de scampi`s in een aparte pan na ze bestrooid te hebben met peper/zout. Als ze aan beide kanten aangebakken zijn, leg je ze op de groenten en laat ales nog zo`n 2-3 min. doorarmen.
Erg lekker met pasta, brood of aardappeltjes,

Toegevoegd na 1 minuut:
corr; doorwarmen.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mmm ik krijg al honger
amc
13 jaar geleden
Je kunt er uiteraard ook rijst bij eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor het gerecht

Andere antwoorden (6)

Beetje knoflook in olijfolie snipperen en scampi ermee bestrijken. Dan op de hete gril met rode paprika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de grill
dan een lekkere frisse salade erbij die je bewerkt met citroen en wat zout op de salade
een bord maken met gesneden tomaten die bestrooien met wat olie,knolookpoeder,beetje zout, en oregano en blaadje basilicum
en dan rijst erbij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de wok en serveren met stokbrood.
Olijfolie in de wok, en goed heet laten worden.
Scampi's erin en omscheppen tot ze roodgekleurd zijn.
Dit duurt c.a. 3 minuten.
Scampi's uit de wok halen, vantevoren knoflook persen, hoeveelheid afhankelijk van je smaak. Ik gebruik zelf op een kilo scampi's c.a. 6 tot 8 teentjes.
Knoflookmengsel in de wok, niet bruin laten worden anders wordt de knoflook bitter. Dan de scampi's er weer bij en c.a. twee minuten omscheppen.
Je kan er voor de kleur nog wat fijngesneden peterselie door doen en een flinke kluit boter. Dat wordt smullen. De hele wok op tafel, scampi's op je bord en het stokbrood soppen in de wok.
Eet lekker en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scampi's pellen en goed afdrogen met keuken papier. Olijfolie verwarmen met 3 teentjes gehakte knoflook.Scampi's in de wok. Goed omdraaien maar de knoflook niet laten bruinen.Niet langer dan 3 of 4 minuten wokken, anders worden ze droog en taai. 2 glaasjes witte wijn bijvoegen, cayenne peper en goed roeren tot ze roze zijn. naar keuze zout bijvoegen. Ikzelf dien dit op met wat rijst .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, op een stokje op de barbecue is heerlijk! Je kunt ze ook gewoon in de pan doen en er tagliatelle van maken, hmmm! Eet smakelijk!

Liefs,
Hart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met look sause gewoon even scampi bakken in pan en daarna de look saus bijvoegen