Hoe kan ik consistent bezig blijven met afvallen en sporten?

Hoi, ik probeer al een tijd af te vallen en regelmatig te sporten. Ik hou dit vaak 1-3 dagen vol en dan lukt het me niet meer om gedisciplineerd te blijven en door te gaan. Mijn enige probleem is dus dat ik niet consistent bezig blijf. Heeft iemand tips in hoe ik dat wel kan zijn?

een jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Gaat minder om discipline maar meer om naar je gevoel te luisteren. Ook niet zozeer calorieën tellen maar zorgen voor een evenwichtig voedingspatroon. Lief voor jezelf zijn werkt ook beter dan van alles te moeten.
Bewegen hoeft niet altijd sporten te zijn. Als het idee van naar de sportschool te moeten je erg tegenstaat, kan je misschien beter niet naar de sportschool gaan maar andere bewegingsvormen zoeken, zoals wandelen, fietsen, zwemmen. Boodschappen doen met de fiets. Overgewicht is vaak ook een emotioneel probleem.
TurfGraver
een jaar geleden
Pas je eet en leefstijl gewoontes aan (gezonder) en neem hier de tijd voor.
Ga niet dieeten maar kijk wat nu ongezond is en zoek naar gezonder alternatieven.
Castle
een jaar geleden
Je kan het volhouden door kleine doelen/resultaten te zien. Voel je je beter na een keer sporten? Zitten je kleren ietsje beter na 3 dagen? Is je huid stralender? Kijk eens of je vrienden of vriendinnen (of andere lotgenoten) hebt die met je mee kunnen doen. Kijk motivatiefilmpjes op youtube. Er zijn tal van zaken die je kunnen ondersteunen.
steid
een jaar geleden
Ik sport al 2 jaar consistent 6x per week en let nauwkeurig op mijn voeding. Ik zie dagelijks vrienden en mensen zich afvragen hoe ik het doe. Mijn drijfveer is slecht namelijk een depressie. Waar ik wel ben achter gekomen is dat je het echt MOET willen. Je kan niet consistent blijven als je er geen zin in hebt. Wat je qua voeding kan doen is de ochtend en middag skippen met eten dat deed ik ook. Dan kun je de avond en na het sporten zoveel eten als je wilt
crispy
een jaar geleden
Stel voor jezelf doelen die gemakkelijk haalbaar zijn. Als je dat dan een maand hebt gedaan, kan je altijd een klein stapje verder gaan. Zo creëer je een gewoonte waar je in groeit.

Antwoorden (1)

Als het je niet lukt om vol te houden, dan ben je waarschijnlijk te fanatiek bezig.

Probeer je elke dag 1-2 uur te sporten? Dit is in veel gevallen niet haalbaar in combinatie met je werk/studie, sociale leven, etc.

Wat voor sport doe je? Als je jezelf forceert om te gaan hardlopen als je daar een hekel aan hebt, dan stop je er snel mee. Als je wandelen of zwemmen leuker vind, dan ga je dat doen!

Wat doe je om af te vallen? Jezelf uithongeren word je alleen maar ongelukkig van.
Probeer gezondere alternatieven te vinden voor gerechten die je lekker vind, of vergroot de portie groente op je bord. Focus op meer eiwitten, groente, en fruit toe te voegen, dan eet je automatisch minder van ongezonde producten.

------------------------------------------------------

Als je uitgebreider advies wil, dan kun je het beste plaatsen WAT je nu precies doet aan sporten en eten op die 1-3 dagen dat je het vol kan houden, dan kan er gerichter advies gegeven worden.
Ritsuka
een jaar geleden