Ik heb wijnen onder mijn vloer gevonden van 1998, zijn deze nog lekker(der)?

Onder onze vloer vond ik een scala aan wijnen. Vooral Zuid-Afrikaanse wijnen. Zouden deze wijnen nog goed zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ze liggen in ieder geval koel, en waarschijnlijk zijn ze nog wel te drinken. Je kan er misschien even mee langs een goede wijnhandelaar gaan en vragen of het nog verantwoord is om de wijn te drinken. of je neemt de proef op de som en opent gewoon een flesje.

Ja, hoe langer de wijn in de fles zit hoe lekkerder ze worden Toegevoegd na 1 minuut: dat komt omdat de wijn lang heeft kunnen gisten etc. je hebt kans dat er wel een groter percentage alcohol in zit. uit mijn hoofd zeg ik maximaal 15% omdat als het meer word de alcohol zich zelf vernietigd o.i.d.

Van 1998 is pas 12 jaar, nou dat is zo oud nog niet. Drink jij deze wijnen maar, je zult er echt niet van dood gaan. Maar als je geen wijndrinker/kenner bent is alle wijn vies. Als je er zelf geen verstand van hebt zou je een echte wijnkenner moeten laten proeven. Je zou Marco Corleone kunnen laten proeven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100