Kerrie kan heel vervelende vlekken maken. Met name de kurkuma die er altijd in aanwezig is kan gele vlekken veroorzaken die moeilijk te verwijderen of schoon te maken zijn.

Wol is gevoelig voor warmte, dus mag je alleen lauw (of koud) water gebruiken om een vlek mee uit te spoelen.

Als je direct na het ontstaan van de vlek het kledingstuk met lauw water afspoelt en daarna volgens gebruiksaanwijzing wast heb je kans dat de vlek verdwenen is. Maar gezien de vraag al een tijdje geleden gesteld is zal het inmiddels ingetrokken zijn en dan heeft dit geen effect meer.

Dan heb je een vlekkenverwijderaar nodig. Dat kan een kant-en-klaar flesje van de drogist zijn, maar er zijn ook huismiddeltjes: laat de vlek inweken met plantaardige glycerine, glycerol, spiritus of eau de cologne. Daarna goed uitspoelen met lauw water.
Amadea