Hoe kun je vegetarische panacotta maken?

Ik zoek dus een vervanger voor dat stijfelsspul zeg maar.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

De makkelijkste manier is om het dan te maken met agar agar. Agar agar is een natuurlijk bindmiddel dat gemaakt wordt van roodwieren. Je kunt het kopen bij grotere supermarkten, natuurwinkels en toko’s.
Bereiding: Panna cotta met agar agar
Schraap het merg uit het vanillestokje en doe dit met de room, suiker en agar agar in een pannetje. Roer dit door zodat de agar agar oplost. Verhit het mengsel al roerend tot het kookt en laat het twee minuten doorkoken. Haal de pan van het vuur en giet het roommengsel in 4-6 (metalen) vormpjes of glaasjes. Laat ze afkoelen, zet ze in de koelkast en laat ze minimaal 3 uur opstijven.

De panna cotta in de glaasjes kan zo geserveerd worden, die in de vormpjes moet nog gestort worden. Dompel daar voor de vormpjes enkele seconden in een bakje met heet water (kijk uit dat er geen water bij de panna cotta komt) en haal deze er dan weer uit. Maak met een scherp mes de bovenkant rondom los en stort ze vervolgens op een bordje.
Ingrediëntenlijst
Voor de panna cotta met agar agar
½ vanillestokje
500 ml slagroom
60 gr suiker
1 ½ gr agar agar, een halve theelepel
Toegevoegd op 13 november 2020 13:00: tekst
fremar