Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het recept van Griekse frappé?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
997
Erna55
3 jaar geleden
Wanneer je google gebruikt, vind je al snel de recepten.
Zoals : https://uitpaulineskeuken.nl/recept/griekse-frappe
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deze komt behoorlijke in de buurt:
https://www.lekkerensimpel.com/eenvoudige-ijskoffie-frappe/
Nescafé is een prima oploskoffie om te gebruiken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nescafé korrels, warm water (om de korrels op te lossen), melk en ijs.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Dat zijn ingrediënten maar ik zie geen recept. Het lijkt mij trouwens zeer stug dat de Grieken Nescafé gebruiken bij hun bereiding van de ijskoffie...
tinus1969
3 jaar geleden
@Amadea:
"Het lijkt mij trouwens zeer stug dat de Grieken Nescafé gebruiken bij hun bereiding van de ijskoffie..."
Ik heb het toch in meedere taverna's zo gezien.
Amadea
3 jaar geleden
Maar wat is dan het recept?
Het geheim achter een goede Griekse frappé is het gebruik van echt Griekse oploskoffie zoals Nektar. Die schuimt beter en steviger op dan Nederlandse equivalenten. Ook belangrijk is dat het water en de eventueel benodigde koffiemelk uit de koelkast komen. En voor het beste resultaat gebruik je er een Griekse frappémixer voor. (Maar het kan ook met zo'n mini mechanische melkopschuimer).

Ingrediënten: 4 gram Griekse oploskoffie (is ongeveer 2 theelepels), 4 ijsklontjes, gekoeld water, en naar smaak 1 scheutje koele koffiemelk en 1 of 2 theelepels suiker.

Schep de oploskoffie in een longdrinkglas, doe er indien gewenst suiker bij, en voeg er een klein scheutje koud water aan toe. Mix dit samen tot een stevige schuimige massa. Doe de ijsklontjes erbij en vul het glas aan met ijskoud water tot de klontjes onder water staan. Voeg naar wens een scheutje koffiemelk toe en meng het geheel met een roerstokje. Vul het glas verder bij met koud water. Zet er tenslotte een drinkrietje in.
(Lees meer...)
Amadea
een week geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding