Bonbons worden het best bewaard op normale kamertemperatuur. In tegenstelling tot wat veel mensen denken worden bonbons liever niet in de koelkast bewaard. Met name de vaak hoge vochtigheid in een koelkast is niet goed voor de chocolade. Er kunnen zich dan kristallen vormen waardoor de chocolade witte puntjes gaat vertonen. Overigens is het zo dat de chocolade daar niet door bederft of er minder smakelijk van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In de koelkast bijvoorbeeld....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chocolade en bonbons kun je het beste bewaren in een goed geventileerde ruimte tussen de 18 en 20 graden, niet te vochtig en zonder direct zonlicht.

Dus gewoon in de keukenkast of kelder is het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewaar de bonbons op een donkere plek in de kast of kelder, maar niet in de koelkast. De vulling komt het best tot zijn recht op kamertemperatuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn maag... :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, waarom zou je luxe bonbons bewaren. Opeten die hap, niks bewaren. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1000 gram in 1 x nee dankje
Chocolade bewaar je het beste in koelkast.En aangezien bonbon,s daar van gemaakt zijn.,in de koelkast dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik niet van vaasbloemen hou (..) krijg ik heel dikwijls bonbons als attentie of kado. Maar helaas voor mij, hou ik ook niet van zoet.
Alleen na een zware, luxe maaltijd neem ik heel nu en dan een bonbonnetje; en dan alleen nog als het heel fijne (dure) chocolade betreft.
Omdat mijn echtgenoot, wel degelijk liefhebber, dit heel goed weet, kan hij doorgaans nauwelijks wachten tot de gever vertrokken is en voor de het nacht is, ligt zo'n doos dan al geheel geledigd in de kliko.. Hum.
Omdat ik ook al niet hou van heren met gezwollen buiken, ben ik geraffineerd geraakt in snel verstoppen. De slechtste plek is (in pakweg 40 jaar) de combi-wasmachine gebleken (na de kookwas bleek de vergeten doos in de centrifuge uit een onbestemde plak gedegenereerd te zijn..vermengd met de drop, die er gemakshalve was bijgevoegd.)Als beste plek heb ik de ruimte achter weinig gelezen boeken uitgeroepen !
Daar is het net iets koeler dan in de rest van de kamer en ook tamelijk donker.
Na jaren ontdek ik soms een doos, zak of pak , waarvan de inhoud smaakt als in de patisserie zelf!
Niet doorvertellen svp..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die moet je niet willen bewaren, maar opeten!

En anders niet in de koelkast want dat komt de smaak niet ten goede en ook niet in de kamer want dan is de temperatuur weer te hoog. Heb je een gangkast ofzo? Waar de temperatuur lager ligt dan in je woonkamer, maar niet te laag zoals in de koelkast. dat is de ideale plaats om ze te bewaren.