Mag ik pekelvlees en ossenworst gevacuümeerd opsturen naar Engeland?

als kado baar mijn neef en nicht

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Nee helaas , er mag een heleboel niet verstuurd worden (noch per brief noch per pakket.)
Een daarvan is menselijke en dierlijke materialen en ook levende dieren mag niet.
"Verstuur je weleens een goederen gefrankeerd met een postzegel naar het buitenland? Vanaf 1 januari 2020 kan dat niet meer zomaar, ongeacht de waarde van het product. Door veranderingen in de internationale regelgeving moeten we een strikt onderscheid gaan maken tussen goederen en brieven. Het is dus niet meer mogelijk om een voorwerp in een envelop te versturen met postzegels. Voortaan verstuur je het als pakket zonder track & trace. Op die manier komt er altijd een verzendlabel inclusief barcode op.
""Algemene verboden goederen en stoffen
Deze goederen en stoffen zijn in elk land wettelijk verboden om te versturen:
parfum en aftershave
lithium(batterijen), bekijk de uitgebreide lithiumverzendvoorwaarden
spuitbussen (bijvoorbeeld: deodorant, luchtverfrissers, haarspray en slagroom)
Handgels op basis van alcohol/ethanol en/of met dit teken op het etiket handgel
Gassen (brandbaar en niet-brandbaar)
Brandbare vloeistoffen
Brandbare vaste stoffen
Oxiderende stoffen en organische perioxiden
Giftige en infectueuze stoffen
Radioactieve materialen
Bijtende stoffen
Drugs en bedwelmende middelen
Lithium(batterijen) en magneten
Accijnsgoederen
Wapens (die onder de Wet Wapens en Munitie vallen)
Ontplofbare stoffen en goederen
Pornografische materialen
>Menselijk en dierlijk materiaal<
Levende dieren. ""

Aanvullende verboden per land:
-Verenigd Koninkrijk-
Vanaf 1 november 2019 is het verboden de volgende goederen naar het Verenigd Koninkrijk te versturen: Producten met een scherpe rand of punt (zoals scharen, vijlen, messen, bijlen etc).

In de bron nog meer informatie.