Waarom zijn sigaretten rond, en niet vierkant?

Vierkante sigaretten kunnen makkelijker in een pakje, ze rollen minder snel weg, het zit grappiger in de mond, waarom zijn sigaretten in 's hemelsnaam niet vierkant?:D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Omdat tabak zacht is en als je daar voeipapier omheen rold krijg je ronde sigaretten en geen vierkante.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij lijkt het ook lastig om een vierkante sigaret te maken inderdaad. Het zal vast wel kunnen op de een of andere manier, maar al die extra moeite is het niet waard.
Als je je lippen tuit (om een sigaret te lurken) krijgt je mond een ronde vorm, dit sluit praktischer om een ronde sigaret dan om een vierkante.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer maar eens n vierkant shaggie te draaien.
De eerste sigareten werden ook met de hand gemaakt denk ik, en dan is een ronde vorm veel makkelijker.
Ronde vormen zijn ook sterker. Hoe het met de inhoud zitvan rond of vierkant weet ik zo niet, en ook geen tijd om het uit te rekenen, maar als je op iedere sigaret die je maakt een beetje tabak bespaart, scheelt dat veel winst op een partij
En iets wat eenmaal een bepaald imago heeft, krijg je niet makkelijk veranderd
anneliez
13 jaar geleden
omdat onze mond niet vierkant is!
probeer maar eens een vierkante mond te maken..
rond wel zeg maar ---otto
past precies een sigaret in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de sigaretten machines zoo gemaakt zijn, als
ze gemaakt worden dat er vierkante sig uitkomen, dan
is er een probleem bij de fabrikant, omdat vierkant veel
sneller vervuild dan rond,en er zijn machines die 3000
sigaretten per minuut produceren.
Omdat er bij vierkant 4 hoekjes zijn, in een holle buis
zal het zeer snel vervuilen.