Hoelang duurt het totdat je lichaam je voeding in vet gaat opslaan?

Dus ik bedoel ermee stel je voor je eet 500 calorieën teveel op een dag hoelang duurt het voordat het in vet wordt opgeslagen

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
6.3K
Ritsuka
4 jaar geleden
Eenmalig te veel eten kom je niet gelijk van aan. Kan je lijf wel weer compenseren.
tinus1969
4 jaar geleden
Eens met Ritsuka je kunt dat niet zo zeggen.
Bij gezonde mensen kan bv de lever extra warnte produceren als er extra energie is.

Antwoorden (1)

Een onderzoek uit 2012 aan de universiteit van Oxford wees uit dat het overtollig vet in je eten in minder dan vier uur op je taille terechtkomt.
Koolhydraten en eiwitten hebben iets meer tijd nodig, omdat ze eerst in de lever moeten worden omgezet in vet. Er zijn negen calorieën aan eiwitten of koolhydraten nodig om 1 g vet te maken.
SimonV