Een kapsalon bestaat uit een laag friet met daarop een laag shoarma (soms ook döner). Daaroverheen komt kaas en daarna wordt het onder de grill of in de oven gezet. Sla maakt het geheel af en meestal wordt de schotel gegeten met sambal of knoflooksaus.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er bestaan zelfs recepten voor friet met kapsalon: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1188845/patatje-kapsalon
Bak eerst frietjes...ovenfrites of gewone die je frituurt.
Bak daarna shoarmavlees of reepjes vlees die je gekruid hebt met shoarmakruiden. Je kunt de kruiden ook zelf maken door evenveel hoeveelheden van elk ingrediënt;paprikapoeder, knoflookpoeder, gemberpoeder, korianderpoeder, kurkuma
en komijnpoeder.
Snijd paprika, tomaat en een rode ui in reepjes.

Verwarm de oven voor en neem een ovenschaal, de maat/inhoud ligt eraan voor hoeveel personen je hem wilt maken.
Leg nu eerst een laag frites in de schaal, daarop verdeel je de groenten en daarop verdeel je het vlees. Strooi hier kaas over en bak de schaal zo'n 10 min. tot de kaas gesmolten is.
Als de schaal klaar is, verdeel je er knoflooksaus en fijngesneden ijsbergsla over.
amc